BioNor Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Nettet mitt hjemme her i Kristiansand pauser i ca 5-10 sek hvert 15. min. Noen andre NGT-kunder som opplever det samme? Gjør ikke noe for vanlig surfing egentlig, men alle DL stopper opp og MSN logger av og på i hytt og gevær...jæskla irriterende hvertfall! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Før du i det hele tatt lager en post så regner jeg med at du sjekker http://www.ngt.no/drift Kan også være noe med routeren din, restart den og vent litt før du skrur på igjen. Har du bestilt Quattro forresten? Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Hyggelig å se noen fra NGT her Ja, har sjekket den siden du referer til men den forteller om ustabilt nett natt til i morgen mellom 2 og 6, men problemet har nå vedvart i overkant av 20 timer...routeren er restartet et par ganger uten at det hadde noen innvirkning...får vel bare vente å se noen timer til, kanskje det ordner seg... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 hehe, jeg er ikke fra NGT, jeg bare liker de Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Hadde ikke vært dumt å hatt en ansatt til å overvåke slike forum og svare kunder...kunne hjulpet mange sikkert:-) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 mm, eller som telenor har, egen irc server med "support" eller et eget forum... PSdata har f.eks et forum Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Yes har vært problemer i bergens regionen i over en uke nå.. Vi som spiller merker dette spesielt hardt.. Pingen hopper gjerne til et par tusen hvert 5-10 min.. Utrolig irriterende, vært mye nedetid også her hos meg.. Har en del bekjentskap med samme linje i bergen som har opplevd nøyaktig det samme samtidig som meg.. Så det må være no fuss på hovedlinjene deres.. Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 problemet kan ligge på sentral nivå , har du lang avstand og hvilket hastighet har du, og hva er størrelsen på kobberen som går inn til huset ditt.? Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Har samme problem. Og det har alle andre jeg kjenner her i bergen. Noen har slik som meg uib avtalen linje ( billig delta ) og noen har bravo og charlie. De bor i forskjellige avstander til sentraler og er tilkoblet forskjellige sentraler. Har vært sånn siden fredag omtrent. Er meget plagsom. Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 da vi jeg bare anbefale å følge med på http://nextgentel.no/drift/ om det skjer noe... Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Neh har ingenting med sentralen å gjøre ettersom de nextgentel brukerne jeg kjenner har sentralene vidt forskjellig plassert, over hele bergens regionen. Kanskje Bergen - Oslo linjen som sliter.. Som sagt har hatt dette problemet i over en uke nå og det står ingenting på driftmeldinger. Skal ta en telefon til dem imorra å klage litt.. Det har de godt av.. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Samme problem her. Plutselig fyker pingen i CS opp i 500-1000. Har kostet meg et par unødvendige deaths ja Men det er ikke noe stort problem. Det varer som oftest bare et par sekunder. EDIT: NGT Bravo @ Åsane, Bergen Endret 9. februar 2004 av Loomy Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Ok. Dette problemet hadde jeg å. Sinnsykt irriterende! Løsningen for meg var og oppgradere firmwaren på routern. Dette gjøres på http://endring.nextgentel.no tror jeg Har hørt i noen tilfeller at det har fungert og degradere routern og Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 jeg hadde lignende problem, jeg mistet ssh sessioner hver 5-10 minutter. jeg ringte inn til support og spurte, og hun som svarte kunne se at det var støy på linja, så de sendte ut en reparatør for å fikse på det. gratis. har vært fint siden Lenke til kommentar
ROla Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Problemet har ingen ting med NGT å gjøre. Det har med utstyret man har koblet til ADSL modemet og oppsettet av denne. Har du koblet en svitsj e.l til modemet må du gå inn i konfigurasjonen av denne å sjekke internett settingene for kobling til ISP. IP allocation mode skal settes til static og ikke automatisk. Står den på dynamisk allokering vil den sjekke IPen hvert 15 min og man får et kort avbrudd. IP adressen er statisk og adressen er 10.0.0.2 Subnett masken: 255.255.255.0 ISP Gateway address: 10.0.0.1 Primary DNS server: 217.13.4.24 Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Dette høres jo ut som et mulig problem. Nå har jeg en hub så den gjør vel ikke noe galt antar jeg. Kan dette være et problem på operativsystemsiden også? Oppdager denne "hikken" både på linux og windows i det siste. Er mest interesert i hva det er for noen parametre jeg skal stille på (linux først og fremst). Har dette noe med dhcp å gjøre? Nå er jo det modemet fra ngt med innebygget router - mener du at jeg skal stille noe inn der? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Samme problem her. Plutselig fyker pingen i CS opp i 500-1000. Har kostet meg et par unødvendige deaths ja Men det er ikke noe stort problem. Det varer som oftest bare et par sekunder. EDIT: NGT Bravo @ Åsane, Bergen Skjer i Bergen sentrum også, så det er uansett uavhengig av sentral. Når du er i Åsane kan du være på flere sentraler, jeg er på BR (heggebakken) i sentrum og opplever samme oppspretten i ping. Ser det kun i spill, merker ingen i telnet/ssh e.l. Merkelig nok. Jeg skal undersøke litt nærmere. Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Dette har ingenting med oppsett eller ruteren å gjøre, dette gjelder hele bergens regionen. Har sendt en mail til nextgentel, ennå ikke fått et svar, har vart dette i over 2 uker nå.. Blir irritert selv om det kanskje er et lite problem for andre, gameing er viktig det også Og utrolig surt når disse "pausene" kommer, var ekstra ille ikveld.. 2-3 ganger hvert 10 min.. Håper jeg får svar snart.. De må jo vite hva det er.. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Har løst seg her i K.sand heldigvis... Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Løst seg for meg i Bergen også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå