Bleelekwwl Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Denne CPU'en her har 200MHZ mere klokkehastighet men halvparten så mye Cache-minne som denne.. Merker man veldig stor forskjell på mere cache-minne, eller er den 2400+ bra og? (Uten å overklokke) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 barton er vel også en ny kjerne som er bedre enn den gamle men ikke alle hk støtter den Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 XP2500 har barton kjerne, og skal utvikle mindre varme. Selv om du ikke skal klokke anbefaler jeg den, da den koster bare en 50 lapp ekstra, har 333Mhz og du har muligheten til å klokke den til en XP3200 ved en senere anledning. Forskjellen tror jeg bare du merker ved tester ol, i praktisk bruk er vel forskjellen lik null. Valget er ditt, men jeg hadde gått for XP2500 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 I en blindtest ville du aldri merket forskjell på de to ved vanlig bruk, da måtte du gått vitenskapelig til verks for å skille de. Men du skal selvsagt ikke bry deg med 2400`en, det er 2500`en som gjelder, mange hovedkort gjennkjenner denne som en 3200 og kjører den på den hastigheten. Det pleier de å trives greit med i.o.m. at det er samme kjernen. Skaff litt bedre kjøling enn boxed så går det nok greit. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Tenke bare på det fordi hovedkortet mitt støtter bare 266FBS, og jeg orker egentlig ikke kjøpe nytt hovedkort.. Da vil jeg heller oppgradere hele pc'en, men jeg har ikke råd.. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Tenke bare på det fordi hovedkortet mitt støtter bare 266FBS, og jeg orker egentlig ikke kjøpe nytt hovedkort.. Da vil jeg heller oppgradere hele pc'en, men jeg har ikke råd.. Selg den gamle cpu`en din for 500 på qxl og kjøp et HK som støtter 400MHz hos komplett. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Tenke bare på det fordi hovedkortet mitt støtter bare 266FBS, og jeg orker egentlig ikke kjøpe nytt hovedkort.. Da vil jeg heller oppgradere hele pc'en, men jeg har ikke råd.. Selg den gamle cpu`en din for 500 på qxl og kjøp et HK som støtter 400MHz hos komplett. Absolutt den beste løsningen, og da kjøper du XP2500 og et nforce2 hovedkort som feks Epox 8rda Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Det hovedkortet er altfor stort..Kan bare ha microATX i kabinettet mitt.. Jeg har en HP som er veldig oppgraderings uvennlig.. Har lyst på nytt HK med AMD Athlon XP 3000+ og minst 512mb med minne, men det er litt for dyrt for meg akkurat nå.. Ettersom jeg ikke vet hvordan å klokke cpu, og tør egentlig heller ikke fordi kabinettet mitt er så lite med bare en vifte bak, så ting kommer nok til å stekes.. Så jeg vil gjerne ha noe bedre enn XP 2500+. Får vel bare begynne å spare.. Endret 9. februar 2004 av Mortifer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå