Degos Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Har DSL linje fra NGT. Skal koble til en switch. NGT router -> switch -> pcer når jeg har det koblet slik, klarer jeg ikke å pinge routern. eller komme meg på nett.. kablene er iorden. og som oftest er det sikkert noe jeg glemmer. men i så tilfelle kommer jeg ikke på hva.. Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Du har koblet riktig, men har du krysset TP mellom router og switch??? - Xizor Endret 9. februar 2004 av Xizor Lenke til kommentar
Degos Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 prøvd krysset og vanlig. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 prøvd krysset og vanlig. Lyser lampene når du plugger inn kabelen? Lenke til kommentar
Degos Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 på switchen lyser det. på begge kablene. krysset eller ikke. routern lyser som den gjør når pc er koblet direkte til routern. Alt ser normalt ut. bare det ikke funker... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 på switchen lyser det. på begge kablene. krysset eller ikke. Er kablene skikkelige eller hjemmelaget på feelingen? Lenke til kommentar
Beornegard Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Har du koblet routeren til 'uplink' - porten på switchen? På de fleste switcher jeg har vært borti er det en egen uplink - port + at en av de øvrige portene (som oftest den siste i rekken) også kan brukes til dette formålet. (Det skal også, som xizor skrev, være en krysset kabel) Lenke til kommentar
Degos Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 på switchen lyser det. på begge kablene. krysset eller ikke. Er kablene skikkelige eller hjemmelaget på feelingen? skikkelige... Lenke til kommentar
Degos Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Har du koblet routeren til 'uplink' - porten på switchen? På de fleste switcher jeg har vært borti er det en egen uplink - port + at en av de øvrige portene (som oftest den siste i rekken) også kan brukes til dette formålet. (Det skal også, som xizor skrev, være en krysset kabel) har prøvd alle mulige porter jeg... får vel ta den tilbake og be om en ny eller.no Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hvordan er IP konfigurasjonen på klientene? Prøv først Automatisk ( DHCP ) så f.eks. 10.0.0.2, ping er en layer3 funksjon, og det kan godt hende layer1 ( kabling ) er i orden selv om ping ikke fungerer. Lenke til kommentar
walestr Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hei 'hvis det er på samme måten som hos meg er det: grønn kabel (som fulgte med dls modem) fra netopia til 1porten i switch -Pc'er i de andre ... og hei hvor det går. Roger Lenke til kommentar
implex Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Det er jo klin umulig og klare og koble feil da.. Jeg har ngt, og har bare kobla fra routern, til switch`n.. derfra og ut til maskina mine.. Om du ikke får til dette, er du sikker på at tp`er, switchen osv virker. Har du testet det i i et lokalt nettverk, før du kobler det opp mot routern ?? Så du er er sikker på at det ikke noe som er herpa. Lenke til kommentar
Degos Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 kun switchen som må være herpa på et vis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå