Gå til innhold

OpenDCHub

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter mye om og men har jeg endelig klart å få OpenDCHub til å fungere. Men når et problem forsvinner kommer et annet. I dette tilfellet får jeg ikke lagt til Admins/Ops.

I reglist har jeg lagt til meg selv og valgt passord og satt meg selv til admin ved å bruke tallet 2. Hvis dere skjønner? Så reglist ser slik ut:

Mitt-brukernavn passord 2

Når jeg da connecter til hubben min fra en annen PC via DC++ gjenkjenner hubben nicket mitt. Den spør om passord. JEg skriver så passordet som jeg har skrevet i reglist. Deretter står det at passordet er feil!

Jeg vet ikke om den fremgangsmåten er riktig. Det tviler jeg egentlig på. Derfor spør jeg dere som vet: Hvordan adder man Admins og Ops?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner i grunnen med at når du sier du har lagt til i reglist at du har telnet'et til admin-porten, skrevet: $addreguser <nickname> <password> <op>|

og ikke bare lagt til brukeren i ~/.opendchub/reglist......

innholdet i ~/.opendchub/reglist ser ut til å være krypterte passord av ett-eller-annet slag, så alle passord må legges inn via telnet eller via chatten...

Men selvfølgelig har du jo gjort det slik det står i manualen at du skal gjøre det..... ;)

Lenke til kommentar

Takk. Nå gikk det opp et lys for meg, selv om lyset er svakt. Allikevel gløder det. Du satt meg iallefall på rett spor.

EDIT:Jeg prøver å kjøre telnet.

bash-2.05b$ telnet 193.217.101.77 63696

Trying 193.217.101.77...

telnet: connect to address 193.217.101.77: Connection refused

EDIT2: Lært meg å lese manualer to ganger nå. Det går bedre. Har koblet til hubben via telnet nå :p

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...