OscarWoHA Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hei. Etter mye om og men har jeg endelig klart å få OpenDCHub til å fungere. Men når et problem forsvinner kommer et annet. I dette tilfellet får jeg ikke lagt til Admins/Ops. I reglist har jeg lagt til meg selv og valgt passord og satt meg selv til admin ved å bruke tallet 2. Hvis dere skjønner? Så reglist ser slik ut: Mitt-brukernavn passord 2 Når jeg da connecter til hubben min fra en annen PC via DC++ gjenkjenner hubben nicket mitt. Den spør om passord. JEg skriver så passordet som jeg har skrevet i reglist. Deretter står det at passordet er feil! Jeg vet ikke om den fremgangsmåten er riktig. Det tviler jeg egentlig på. Derfor spør jeg dere som vet: Hvordan adder man Admins og Ops? Takker for svar. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg regner i grunnen med at når du sier du har lagt til i reglist at du har telnet'et til admin-porten, skrevet: $addreguser <nickname> <password> <op>| og ikke bare lagt til brukeren i ~/.opendchub/reglist...... innholdet i ~/.opendchub/reglist ser ut til å være krypterte passord av ett-eller-annet slag, så alle passord må legges inn via telnet eller via chatten... Men selvfølgelig har du jo gjort det slik det står i manualen at du skal gjøre det..... Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Takk. Nå gikk det opp et lys for meg, selv om lyset er svakt. Allikevel gløder det. Du satt meg iallefall på rett spor. EDIT:Jeg prøver å kjøre telnet. bash-2.05b$ telnet 193.217.101.77 63696Trying 193.217.101.77... telnet: connect to address 193.217.101.77: Connection refused EDIT2: Lært meg å lese manualer to ganger nå. Det går bedre. Har koblet til hubben via telnet nå Endret 9. februar 2004 av CobraM Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg skriver telnet 127.0.0.1 53696 og det ser ut som det virker. Deretter skriver jeg passordet. Så skriver jeg f.eks. $getconfig| og ingenting skjer! Hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg skriver telnet 127.0.0.1 53696 og det ser ut som det virker. Deretter skriver jeg passordet. Så skriver jeg f.eks. $getconfig| og ingenting skjer! Hjelp mottas med takk. $adminpass <passord>| ? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Fant det ut Nå er hubben oppe og går for fullt. Eneste jeg sliter med er å sette minimum slots. Finner ikke kommandoen. Noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå