Gå til innhold

Radiator test?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
det står at man kan bruke den på 40 CPU'er ?  :roll:

Det hadde vært kult å testa :) Kan tenke meg det ville blitt varmt for den siste cpuen i rekka :)

får bruke 15 delta vifter så kanskje tempen holder seg nede for den siste cpu'en :b

Morro å sett hva den radiatoren hatt klart med 15 delta vifter.

Trekker litt strøm eller: (2A x 15 vifter) 30 A på 12V linjen.

jeg har ennå ikke sett psu som klarer å levere så mange amps på 12V linjen.

ikke minst støy!! hehe

59 dB + 3dB per vifte altså 59+(14x3) = 104dB!!!! :love: morro :b

Lenke til kommentar
Det hadde vært moro og sett hvor høyt man kunne klokket med den radiatoren og enten en sølvblokk eller pelt- blokk på cpu og chipset  :yes:

Faktisk ikke særlig mye høyere enn hva du klarer med en mer ordinær radiator!

"Monsteret" kjøler jo definitivt bra, men vanntempen vil fortsatt aldri komme lavere enn lufttempen der radiatoren står.

Og det kan du nesten også klare med f.eks ProCore, EVO360 eller tilsvarende radiatorer. I kombinasjon med sprelske vifter, kan du oppnå en vanntemp som ligger 1,5 til 3grader over lufttemp.

"Big-Mac´en" du tenker på vil kanskje få vanntempen ned mot lufttemp, eller 0,1 til 0,5grader over den.

Men heng den utenfor vinduet ditt en vinterdag, så skal jeg love deg at saken blir en helt annen! Men det er en annen historie.....

Lenke til kommentar
"airplex evo 1800" ble opprinnelig utviklet for cluster løsninger med opptil 40 CPUer.
Altså opprinnelig! Jeg regner med det er en stund siden, da CPUer ikke utviklet så mye varme. Hvis du har 40 CPUer på 25W hver blir det 1KW. Tror ikke vannet kjøler tilstrekkelig mot slutten av rekka da nei. Mer effektivt med flere små radiatorer innimellom.
Lenke til kommentar

Hvorfor tenker alle her på 40 CPU'er i serie, da blir det jo selvsagt varmere og varmere desto lengre man kommer opp i rekken, hvorfor ikke paralellkoble alle, da får de jo det like kjølig alle sammen. ;)

Og med den radiatoren der, selv med en overklokket prescott tipper jeg den klarer å kjøle temmelig godt passivt.

Lenke til kommentar

Ikke bare enkelt å paralellkoble disse, og samtidig sørge for at de får samme mengde vann! :p

Men i prinsippet har du selvsagt rett, en seriekobling vil gi sistemann i rekka endel høyere temperatur. Men det kan også til en viss grad kompenseres, ved en høy flow gjennom systemet.

Lenke til kommentar

Hvis jeg sparer opp litt cash så skal jeg kjøpe den + vifter å sette den i et kabinett jeg skal lage av tre snart. Skal ha vann temp måler på inn og utgang så får vi se hvor mye tempen dropper på en runde gjennom 30 meter kobber rør.

Hvis noen vil støtte økonomisk så jeg får dette fortere så er det helt greit. Hvis noen sponser litt kraftig kan de få radiatoren til spottpris etter test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...