hamsterbom Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Kan dere ikke spørre så pent om å få låne en slik http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC31041 av Microplex.no? Den ser ut!! Trenger den i det hele tatt vifter? hmmm.. Mye veier denne? Om montert med 3-4cm mellomrom, kan kabinettet risikere å velte? Den passer på utsiden av chieftec`en min.. Dimensjoner.. Radiator 640x395x50mm , Kabinett 650x430x200mm. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Djeezes! Den ser jo bare LITT brutal ut! Blir det ikke en del bråk med 15 X 120mm-vifter? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 www.ghost7.tk kan no heller gjere som meg og kjøpe bilradiator... funker fint... må du ha ein fin raddis so kan du lakke den..fås på hoggeri... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 tror ikke det blir så mye støy, la de gå på lave turtall så flytter de nokk luft til å kjøle nokk Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 det står at man kan bruke den på 40 CPU'er ? Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hadde uansett vært kjekt med en test av forskjellige radiatorer. Vet at en viss annen side har testet noen, men de mangler EVO serien.. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Vi har en testbenk for radiatorer mer eller mindre klar, men jeg tør dessverre ikke si når den blir ferdig og klar til bruk, da det ikke er jeg som har ansvaret for den. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 det står at man kan bruke den på 40 CPU'er ? Det hadde vært kult å testa Kan tenke meg det ville blitt varmt for den siste cpuen i rekka Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 du kan jo kjøpe sån der takvifte og l den blåse på, det er vel mer stillegående Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 Den saken der kan kjøle ned enn komfyrplate på full guff til romtemp. (Forutsatt at kjøleblokken på platen er veldig god da. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 det står at man kan bruke den på 40 CPU'er ? Det hadde vært kult å testa Kan tenke meg det ville blitt varmt for den siste cpuen i rekka får bruke 15 delta vifter så kanskje tempen holder seg nede for den siste cpu'en :b Morro å sett hva den radiatoren hatt klart med 15 delta vifter. Trekker litt strøm eller: (2A x 15 vifter) 30 A på 12V linjen. jeg har ennå ikke sett psu som klarer å levere så mange amps på 12V linjen. ikke minst støy!! hehe 59 dB + 3dB per vifte altså 59+(14x3) = 104dB!!!! morro :b Lenke til kommentar
EDB Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Det hadde vært moro og sett hvor høyt man kunne klokket med den radiatoren og enten en sølvblokk eller pelt- blokk på cpu og chipset Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Det hadde vært moro og sett hvor høyt man kunne klokket med den radiatoren og enten en sølvblokk eller pelt- blokk på cpu og chipset Faktisk ikke særlig mye høyere enn hva du klarer med en mer ordinær radiator! "Monsteret" kjøler jo definitivt bra, men vanntempen vil fortsatt aldri komme lavere enn lufttempen der radiatoren står. Og det kan du nesten også klare med f.eks ProCore, EVO360 eller tilsvarende radiatorer. I kombinasjon med sprelske vifter, kan du oppnå en vanntemp som ligger 1,5 til 3grader over lufttemp. "Big-Mac´en" du tenker på vil kanskje få vanntempen ned mot lufttemp, eller 0,1 til 0,5grader over den. Men heng den utenfor vinduet ditt en vinterdag, så skal jeg love deg at saken blir en helt annen! Men det er en annen historie..... Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hadde virkelig vært supert med en radiatortest, ikke nødvendigvis av det monstre, men alle de andre radiatorene som er på markedet. Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 30 A på 12V linjen.jeg har ennå ikke sett psu som klarer å levere så mange amps på 12V linjen. Hva med dette ? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 "airplex evo 1800" ble opprinnelig utviklet for cluster løsninger med opptil 40 CPUer. Altså opprinnelig! Jeg regner med det er en stund siden, da CPUer ikke utviklet så mye varme. Hvis du har 40 CPUer på 25W hver blir det 1KW. Tror ikke vannet kjøler tilstrekkelig mot slutten av rekka da nei. Mer effektivt med flere små radiatorer innimellom. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hvorfor tenker alle her på 40 CPU'er i serie, da blir det jo selvsagt varmere og varmere desto lengre man kommer opp i rekken, hvorfor ikke paralellkoble alle, da får de jo det like kjølig alle sammen. Og med den radiatoren der, selv med en overklokket prescott tipper jeg den klarer å kjøle temmelig godt passivt. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Ikke bare enkelt å paralellkoble disse, og samtidig sørge for at de får samme mengde vann! Men i prinsippet har du selvsagt rett, en seriekobling vil gi sistemann i rekka endel høyere temperatur. Men det kan også til en viss grad kompenseres, ved en høy flow gjennom systemet. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hvis jeg sparer opp litt cash så skal jeg kjøpe den + vifter å sette den i et kabinett jeg skal lage av tre snart. Skal ha vann temp måler på inn og utgang så får vi se hvor mye tempen dropper på en runde gjennom 30 meter kobber rør. Hvis noen vil støtte økonomisk så jeg får dette fortere så er det helt greit. Hvis noen sponser litt kraftig kan de få radiatoren til spottpris etter test. Lenke til kommentar
Nitromarsjipan Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg tror den er ment for å kjøle schvere halvledere i e-verk ol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå