olegunnaro Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Pappa har en del båtlister skrevet i Dos vsrsjonen av World Perfeckt på sånne 5, noe disketter. er det noen som vet om en god måte å få dem over på vanlige disketter så de kan brukes på nyere pc'er? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Tror du skal slite fælt med dette. Mener endel gamle pc'er hadde både 5 1/4 og 3 1/2 " diskettstasjoner. Eneste jeg kan komme på i farta må være å få tak i en sånn, men jeg vet ikke om de 3 1/2 tommerne er lesbare på dagens maskiner. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) så det er mulig, er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt gamle pc'er brukt? Endret 10. februar 2004 av O_G_O Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Teknisk museeum Det er nok noen som sitter på gamle pcer rundt omkring men å få tak i dem blir verre kanskje noen firmaer i nærheten ? Dos versjonen av WP er jo ikke det mest aktuelle heller. Kanksje du evt. kan ta dem over som en text-fil og lese inn derfra i ett annet prog. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 5.25 disker? Ack ja, da er det nok bare å tusle inn på en eller annen sliten gammel bruktsjappe eller noe slikt å se om du finner noe. Personlig har jeg en 5.25 drive som jeg ikke vet som funker. Denne fikk jeg med en gammel Commodore PC, som naboen fant i garasjen. Du får sjekke slike ting. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Pappa har en del båtlister skrevet i Dos vsrsjonen av World Perfeckt på sånne 5, noe disketter. er det noen som vet om en god måte å få dem over på vanlige disketter så de kan brukes på nyere pc'er? hvis du får tak i en relativt "ny" slik 5.25 tommers stasjon kan den settes i en vanlig pc skulle jeg tro. Men du må sikkert ha en slik floppykabel med 4 connectorer på, (den har 2 av "nåtidens" plugger, og to gamle plugger.) da skal det funke tror jeg. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Det fins sikkert noen skoler som fremdeles har gamle 5,25 floppyer i maskinene sine. Les i avisen om du finner noen som klager over den gamle maskinparken sin og kontakt dem. Endret 13. februar 2004 av KriB Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Loppemarkeder? Men husk å få med kabelen også. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 vi har den gamle pc'en men den er i fra 1988 eller noe sånt. mener dere att det går å sette den inn i en ny pc? Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Det burde gå det ja. Diskettkontrolleren er den samme. Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Disketter er jo ikke akkurat kjent for varighet, de har jo en viss tendens til å bli avmagnetisert over lengre tid... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Disketter er jo ikke akkurat kjent for varighet, de har jo en viss tendens til å bli avmagnetisert over lengre tid... tror du diskettene er ødelagt? edit: desutten så har han det fortsatt på hd i den gamle maskinen. Endret 13. februar 2004 av O_G_O Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 edit: desutten så har han det fortsatt på hd i den gamle maskinen. Men da er vel saken grei er den ikke? Bare ta ut HDen og se om den passer i en av de nyere datamaskinene deres, for så å kopiere over filene? Eller er jeg på bærtur nå? Lenke til kommentar
thyst Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Hallo Jeg har en gammel 486 maskin med både vanlig diskettstasjon og 5.25 disk stasjon. Maskinen kjører windows 3.11. Maskinen har ikke vært i bruk på lenge,men den virker OK . Det eneste jeg ikke har fått testet er lesing fra 5.25 for de gamle jeg hadde har mistet infoen . Jeg kunne godt ha lagt info over fra 5.25 til standard disk eller til CD, men jeg må først finne en 5.25 disk og få testet med. med hilsen thyst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå