neon123 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hei. Jeg lurer på å kjøpe et nytt kabinett. Er det vanskelig og koble det jeg har nå over til den andre?? Takke for svar! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Nei, det er ikke så vanskelig... må bare passe på at det nye kabinettet har den riktige standarden. hvis det gamle hovedkortet ikke har ATX standarden, så vil det sannsynligvis ikke passe Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Okei. Jeg kjøpte pcen i mai 2003. Håper det passer. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
gather Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 spørs selfølgelig om det er sånn pakke pc... disse har ofte spesial hovedkort. Hvis du bygget selv så tror jeg ikke du har noe å frykte ..... men sjekk hvilken formfaktor du har for sånn for sikkerhetskyld Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 du kan i tilfelle sette inn et par skruer slik at de vil passe i tilfelle.. Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Bestilte fra dell. I mai. Såp vet ikke noe annet. Ozzen finner jeg ut av det dere sa? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) hmm, tenke... tror ikke Dell vil passe... er ikke sikker på om det har ATX formfaktor! men jeg mener en kamerat av meg hadde noen problemer med strømforsyninga, at den ikke var standard.... Edit: fant en side om dette på google: LINK Endret 9. februar 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Okei. Takk for all hjelp. Kan spørre dell. Kan jeg altså aldri bytte Kabinett? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hvis du har mulighet, så ta et bilde av hovedkortet. Tenker spesielt på hvor skruene er plassert på hovedkortet, og selvfølgelig formen. Er så utrolig mye enklere å avgjøre om det er et av de hersens spesialhovedkortene eller et normalt kort. Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Jeg har en dell. Er ikke sikker på standaren, men tror de lager alt selv gitt. Hvis jeg sjefen i det selskapet ville jeg ikke fristet med ATX standaren, siden folk lett vil prøve å bytte kabbis. Tankegang: USA-bytte kabbis-ødelagt pc-søksmål mot Dell-Dell taper-millionerstatning Endret 9. februar 2004 av F-r-e-d-r-i-k Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Okei. Skal ta et bilde. Så kan du se. Takk for all hjelp. Sender det te mailen din. eller ozzen legger man ut her på forumet? Endret 9. februar 2004 av neon123 Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Greit, har fått bildet hos neon123, og jeg er sikker på at dette er et vanlig ATX kort, men man kan aldri være for sikker. De fleste kabinett i dag har jo med spacere slik at du kan montere de nesten hvor som helst, og dermed skulle det vel passe. Bildet er her EDIT: Argh gjør alltid samme feilen. Private isteden for Privat.. Endret 10. februar 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) EDIT: Dobbelpost Endret 9. februar 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Det virker. Bra, prøvde i går men da virka det ikke Endret 10. februar 2004 av neon123 Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 ahh, et slikt hovedkort har jeg og. dell dimension 8300. har kjempelyst til å bytte ut det KJEDELIGE dell kabinettet med et fra chieftech. spurte dell om hovedkortet var standard ATX. de svarte noe sånt som at det er et spesielt ATX hovedkort. vet ikke hva det betyr. kanskje litt annen form. Bamsefar:Hva er spacere? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Tror dere man mister garantien på pc`en dersom man bytter kabinett? Jeg har jo lyst, men jeg kommer ikke til å gjøre det dersom jeg mister den 3 års garantien jeg har betalt ekstra for. Kanskje ikke hvis man får en autorisert person tilå gjøre det for deg? Lenke til kommentar
scoot Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Mister nok Garantien ja Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Okei. Har bare 1 år. så da kan e bytte?? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 T.F.T Spacere også kalt avstandsstykker er små metallskruer som du fester hovedkortet ditt i for å heve det opp fra selve hovedkortplaten. Selvfølgelig mister du garantien om du bytter kabinett. Pc'en er jo ikke lenger en standard Dell pc, men ingenting hindrer deg jo i å putte alt tilbake om noe skulle gå galt en gang i framtiden, dog det er jo litt slemt gjort. Jeg står ved det jeg har sagt jeg, og jeg mener det der er et normalt ATX kort, dog kanskje litt mindre enn vanlige kort. De fleste kabinett har uansett hull til å feste skruer i til de fleste hovedkort, unntatt enkelt Xeon og serverhovedkort med dual prossesor løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå