Gå til innhold

Chipset Via KT266A vs Via KT333

unwill

Anbefalte innlegg

Jeg ser at flere webshoper selger nå hovedkort med Via KT333 chipset, men har ikke lest særlig mye om de.

Noen som har noen erfaringer, tanker, meninger, eller tips om den saken ?

Skal nemlig bygge en ny PC for noen og lurer på hva jeg bør velge...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal bygge ny PC, er det helt klart best å gå for KT333. Men hvis du i dag har et KT266A hovedkort er det veldig liten vits i å oppgradere til KT333.

Sånn er saken :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-03-16 21:52 ]

Lenke til kommentar

Er vel skrevet at bytte fra KT266A kort til KT333 er dårlig butikk - ytelsesøkning på 10% - 15%

Har en "gammelt" KT133(A) eller KT266 kort blir det større forbedring, dessverre alltid noe nytt om noen strakser i denne bransjen - har KT266A fra oktober/november i fjor..

"Gamle" maskiner kan henge med (treigere noen ganger) eks.: K6-2 300MHz fra høst 98, med 192MB ram, XP Pro, DAK beregning tok 30 sek. i natt. "Ny" K7T266-Pro2-RU med XP1700+, 512MB DDR, XP Pro, samme DAK beregning 3 sek.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom KT266A og KT333 er kun på 2-4% når du kjører med pc2100 ram. Så med andre ord er det ikke noe vits i å investere i KT333 med mindre du kjøper PC2700 ddr, som er endel dyrere. Først da vil du kunne finne en ytelsesøkning. Men om den er merkbar er en helt annen sak...

Lenke til kommentar

Min erfaring er kjøp aldri "orginalversjoner" av via chipsett.For eksempel kt133,via apollo 133,kt266.

De er som regel fulle av buggs og ikke spesielt raskere enn forgjengeren.

Det er alltid lurt å vente på xxx.A versjonen,hvor de har fiksa på bugs og endelig fått chipsettet ferdig.

Høres ut som om det bare er tull, men det stemmer faktisk.

Lenke til kommentar

Med tanke på kt266a korta sine problemer med geforce 4 kan det være smart å gå for et kt333 kort hvis man er framtidsretta.

Jeg har akkuart bestilt meg et MSI KT3 Ultra, AMD XP 1800+ Og et Gainward Geforce4 Ti44000 "Golden Sample"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...