Gå til innhold

trenger et bra digital kamera


Anbefalte innlegg

Hei jeg er på jakt etter et bra stilbilde kamera som jeg har en del muligheter på å som gir bra kvalitet på utskrift da jeg har begynt på multimedia design på noroff ser jeg for meg at jeg trenger dette. Jeg så litt på testen dere hadde av CASIO QV-3000 å dette virket greit men er det noen her som har brukt det som kan anbefale det eller no annet. Jeg har ikke så mye peil på fotografering men jeg vil gjerne ha mest mulig muligheter på kameraet jeg skal ha men å ta opp video er ikke viktig jeg har allerede dv kamera.

 

ps det må være optisk zoom på den å jeg driter lang vei i digital zoom.

 

[ Denne Melding var redigert av: zoneman på 2001-10-26 21:50 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teknologien på digitale kamera utvikler seg voldsomt. Kameraene blir stadig bedre, og blir faktisk også hele tiden billigere.

 

Mitt inntrykk er at gamle kameraer ikke faller så fort i pris som de burde, slik at helt nye kameraer ofte kan være vel så bra kjøp.

 

Casio QV-3000 er et bra kamera, men definitivt ikke blant det hotteste på markedet. Prisforskjellen opp til helt nye kameraer er ikke stor, så jeg ville heller vurdert f.eks. Casio QV-4000, som er et helt nytt kamera og klart bedre enn QV-4000.

 

Prisforskjellen er for tiden ikke stor, faktisk mindre enn en tusenlapp.

 

Ut fra prisguiden vår, ser jeg at

QV-3000 koster kr. 6282, mens QV-4000 koster 7169 kr. Jeg er ikke i tvil om at jeg personlig ville foretrukket det siste kjøpet.

 

Vennlig hilsen

Martin Wirak

Digitalkamera.no

Lenke til kommentar

Takk for svaret jeg setter pris på det :smile: jeg tror nok jeg skal satse på qv-4000 hvis jeg går for casio men en annen ting jeg lurer på er om det er no vits for meg å invistere i et kamera som minolta dimage7 som vist har alt jeg tenker liksom litt inn i fremtiden også?.

Lenke til kommentar

Minolta Dimage 7 er et spennende kamera, spekket med funksjoner. Det billigste jeg fant det til var kr. 13495 hos Donedeal.

 

I denne prisklassen kan man også vurdere Nikon Coolpix 5000, eller Sony DSC-F707.

 

Dimage 7 har fått blandet mottagelse, i Steve's test kom kameraet godt ut, mens kameraet ikke kom så veldig godt ut i Dpreviews test .

 

Vennlig hilsen

Martin Wirak

Digitalkamera.no

 

[ Denne Melding var redigert av: mlwirak på 2001-10-28 10:54 ]

Lenke til kommentar

Hei

Kamera serien fra Olympus virker og veldig spennende og bra. Men de blir sjeldent anbefalt.

Både c-3040 og c-4040 E-10 og 100rs virker som veldig bra kameraer, og man får mye for pengene.

c-3040 så jeg til 6832,- hos Databutikken.

Er det foresten noen som har efaring med bestilling derfra? Det er jo en svensk butikk og man skal jo d betale moms etc.?

Eller har de et lager her i Norge?

 

Michael

Lenke til kommentar

Quote:

Er det foresten noen som har efaring med bestilling derfra?


Jeg har bestilt derfra. Mitt inntrykk er at de har noe lengre leveringstid enn de aller raskeste, men ellers merker man ikke store forskjellen fra å handle i en helnorsk butikk. Databutikken fortoller varene selv, slik at man kan hente varen på postkontoret som vanlig - uten noe ekstra bryderi.

 

Olympus kameraene du nevner er helt klart gode kameraer, og har fått jevnt over gode kritikker.

 

Vennlig hilsen

Martin Wirak

Digitalkamera.no

Lenke til kommentar

Nå har jeg av to personer blitt advart mot olympus så der er jeg litt i tvil. Jeg fikk umidelbart lyst på sony DSC-F707 en av grunene var carl zeiss linse som jeg har blitt fortalt er den beste. Men siden de kun bruker memorystick å det er dyrere en de andre så lar jeg være. Olympus camedia E-10 ser spenende ut men jeg har blitt advart fra olympus. trur jeg vil ha et mere tradisjonel utsende som på E-10 på kameraet (hey jeg vil se ut som en prof der jeg går å knipser :wink:.

 

[ Denne Melding var redigert av: zoneman på 2001-11-02 21:00 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt et Olympus 3030z og var svært fornøyd og imponert over billedkvaliteten, så ikke et vondt ord om Olympus fra min munn.. Lånte kameraet i 3mnd og hadde det bla. med på 1mnd opphold i japan.. Kameraet leverte alt det lovet, leverte meget gode bilder og har mange spennende funksjoner, bla. en god panoramafunksjon som fungerer! Har ikke prøvd så mange andre digitalkameraer, men tenkte jeg likevel skulle gi olympus kreditt for en suksess story! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-05 12:58, mlwirak skrev:

G2 koster jo bare 500 kroner mer, ville helt klart gått for dette i stedet for G1, tatt i betraktning den lave prisforskjellen.


Vennlig hilsen

Martin Wirak

Digitalkamera.no


 

Gjelder dette med prisen på WWIE sine priser på G1 også? (5999,-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...