Gå til innhold

Ny PSU.. MIST 350W vs. fortron/source 350W

Anbefalte innlegg

Hei! skal kjøpe PSU og har tenkt på MIST 350Watt på microplex til 695kr, men så lurte jeg på om det er like greit å kjøpe fortron/source sin 350Watt til 100 kroner mindre??Det er jo akkurat samme PSU'en bortsett fra at MIST har slengt inn en Papst-vifte isteden, men det står jo at det bare er 1-2db forskjell... :dontgetit:

Evt. en annen strømforsyning til maks 700 kroner??

Mvh Tomzern :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forskjellen er viften(som støyer en anelse mindre og har rheobus) og en sata kontakt ellers er jo misten bare en ombygd f/s, så du får nesten vurdere uti fra det.

Hva mener du med rheobus?

Begge psu'ene har temp-styrte vifter, men ingen av viftene kan vel stilles manuelt rpm på, eller ?

Edit: Noen som vet om hjemmesiden for mist-produktene?

Endret av blackninja
Lenke til kommentar

Offtopic:

Nikkor: Trur du skal sjekke hva en rheobus er.

Ontopic:

Det er bare og vurdere om du syntes en SATA kontakt og Lys er verdt de extra 100 kronene... Om dette ikke er viktig tar du selvsag Fortron sin. Begge to er uannsett gode Strømforsyninger.

Lenke til kommentar
Forskjellen er viften(som støyer en anelse mindre og har rheobus) og en sata kontakt ellers er jo misten bare en ombygd f/s, så du får nesten vurdere uti fra det.

Hva mener du med rheobus?

Begge psu'ene har temp-styrte vifter, men ingen av viftene kan vel stilles manuelt rpm på, eller ?

Edit: Noen som vet om hjemmesiden for mist-produktene?

Mist produktene er microplex's egne produkter og beskrivelsene finner du sikkert på microplex's forum og selve microplex siden :)

Endret av So
Lenke til kommentar

Versjonen med LED selges ikke lenger. Et annet pluss med MIST er nikkelhus, mmmm :love: Deilig, skinnende krom :) Jeg må igjen få påpeke at lydnivået er ekstremt lavt, ikke hørbart i mine øre under vanlig bruk. Blir overdøvet av boxed kjøleren til CPU'en. Montert i mitt Lian Li PC6070B (skryte :cool: ) er det seriøst lite lyd. Anbefales :yes:

Lenke til kommentar

Men det er bar 1 desibel i lydforskjell på de? Er det hørbar forskjell? Jeg har en enermax silent, den er f..n ikke stille i hele tatt, det aksellererer etterhvert og bråker noe åndssvakt etter hvert. Jeg må ha meg en ny en. Den jeg har nå er på 350 w, men om fortron sies det at de er kraftigere enn oppgitt, så jeg klarer med kanskje med en 300 watt fra fortron????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...