Dr3as Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 på w3 sin validator for css får jeg warning på Line : 0 font-family: You are encouraged to offer a generic family as a last alternative men jeg har da font-family: Verdana, courier, serif; skjønner ikke så veldig mye.. sto bare font-family: Verdana; først.. trodde det var feilen.. men nei da Lenke til kommentar
epsil Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 I CSS deles skrifter inn i fem kategorier: serif sans-serif cursive fantasy monospace En av disse skal angis som et siste alternativ i tilfelle ingen av skriftene som tidligere er blitt foreslått er tilgjengelige. (De foreslåtte skriftene bør helst tilhøre samme generelle skriftfamilie, som spesifiseres til slutt.) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 I CSS deles skrifter inn i fem kategorier Ikke for å pirke, men skrifter deles inn i to kategorier. Family-name Generic-name Browseren bruker den første skriften den kjenner igjen, så hvis du skriver font-family: verdana, helvetica, sans-serif, så velger IE verdana. Browsere som ikke har verdana, går til helvetica. De som ikke har helvetica eller verdana går videre på den siste. Det er "Generic-family", og den skal alle browsere kjenne igjen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 men han har jo serif som siste i lista. Er ikke serif generic i bøtter og spann? Lenke til kommentar
epsil Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Ikke for å pirke, men skrifter deles inn i to kategorier.Family-name Generic-name Det er inndelingen av skriftsettet du her sikter til. Med «skrifter» tenker jeg på alle elektroniske skrifter som står til UA-ers disposisjon. Dette er både antikva-skrifter, grotesk-skrifter (sans serif-skrifter) og fastbreddeskrifter, blant annet, noe som gjør en viss inndeling helt nødvendig (se under Generic font families i CSS-spesifikasjonen). Endret 9. februar 2004 av ePsiLON47 Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 nå skjønner jeg litt mere iallefall.. men fortsatt skjølnner jeg ikke hvorfor jeg får feil på den der. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 på w3 sin validator for css får jeg warning på Line : 0 font-family: You are encouraged to offer a generic family as a last alternative men jeg har da font-family: Verdana, courier, serif; skjønner ikke så veldig mye.. sto bare font-family: Verdana; først.. trodde det var feilen.. men nei da Det var en merkelig font familie du har laget, Verdana burde ha Helvetica, Arial eller en annen sans-serif font som støtte font.. Courier har små serifer, det kan rett å slett være at din font familie innholder både serif og sans-serif fonter. Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 validatoren skal ikke reagere på det. Så lenge det er eksisterende fornter og syntaxen er riktig så skal det vær nok, men for all det, prøv å endre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå