Gå til innhold

Defekt hk

Zjaxy

Anbefalte innlegg

Jeg postet for ikke så lenge siden en post om et Defekt NF7-S.

Men jeg tror ikke det er defekt allikevell for jeg har en kamerat som FIKK det samme problemet merk dere FIKK. Etter at at PRØVDE å formatere min hdd fikk han samme problemet så jeg tror det er et virus men kan virus ødlegge hk\bios på denne måten at jeg mister skjermbilde etter at jeg endrer noe i bios.

og i tilfelle hvordan kan jeg fjerne viruset norton finner det ikke.

si i fra hvist jeg feilpostet var ikke sikker hvor jeg skulle poste.

Hjelp :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamle HK, og da mener jeg f.eks. 386/486-kort kunne men få virus på. Et eksempel er det selvdestruktive Tsjernobyl som la seg selv inn på BIOS for så å slette seg selv og dermed BIOS.

Dte skal såvidt meg bekjent ikke være mulig å få virus på BIOS av nyere dato.

Skulle det være noen som vet om virus som er istand til å infisere BIOS hadde det vært interessant å få høre litt om det.

Lenke til kommentar

Jeg vet ihvertfall om en kamerat av meg som fikk ødelagt sin pc (dette er 2-3 år siden) ved at han fikk virus inn i bios som forandret spenningen på en eller flere komponenter. Dette førte til at mobo brant opp...helt riktig, det smeltet på flere punkter. Viruset hadde han fått påvist i windows, og en dato så slo det til å tok bios.

Dette er ihvertfall hva han har forklart meg. Høres skummelt ut...vet ikke om det er mulig på nyere mobos, men er fortsatt litt skummelt :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...