Gå til innhold

Fujifilm Finepix S5000


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøp dette kameraet (Fujifilm Finepix S5000) og la merke til liten ting.Det skal jo være ett 3,1mega pix. kamera.

Men den største oppløsningen kameraet kan ha er 2810 * 2120 som tilsvarer 5,9mill....

 

Er jeg helt på jordet eller vil ikke dette tilsvare at kameraet egentligt er ett 6 mega pix kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har nettopp kjøp dette kameraet (Fujifilm Finepix S5000) og la merke til liten ting.Det skal jo være ett 3,1mega pix. kamera.

Men den største oppløsningen kameraet kan ha er 2810 * 2120 som tilsvarer 5,9mill....

 

Er jeg helt på jordet eller vil ikke dette tilsvare at kameraet egentligt er ett 6 mega pix kamera?

Tror kameraet bruker interpolering for å doble antall pixler (og dermed også filstørrelsen). Dette er imidlertid en prosess du like gjerne kan gjøre på PC'en som på kameraet, og det har derfor lite med kameraets oppløsning å gjøre. Interpoleringen gir ikke bedre/skarpere bilder, men kan egne seg hvis du skal skrive ut bildet i stor størrelse (f.eks. A3). Å gjøre interpolering på kameraet gjør bare at bildene tar mye større plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...