Jamt Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Skal kjøpe meg Asus A7N8X-E Deluxe HK, og må ha nytt minne. Tenkte å kjøpe 2 stk 256MB PC3200. Fant et fra TwinMos som var nokså billig: TwinMos 16M*16 Videre fant jeg dette minnet på komplett: TwinMos 32M*8 m/winbond Er det egentlig noe forskjell på ytelsen på disse minnebrikkene? Da prisforkjellen er så stor ville jeg tro at det må være en forskjell.. Ser at sistnevnte har winbond. Hva er det? Lenke til kommentar
Murty Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg tror det er slik at winbond gjør minnebrikka mer overklokkingsvenlig Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 WinBond er en produsent av chips, TwinMOS er en produsent av minnebrikker. Så TwinMOS/WinBond er minnebrikker hvor TwinMOS har loddet fast WinBond minnechips på en PCB. Så i motsetning til det mange tror så er ikke 'en WinBond' noe som gjør brikka mer overklokkingsvennlig, men WinBond er fabrikanten av minnechipsene! Både TwinMOS og TwinMOS/WinBond er regnet for å være godt price/value minne. timtowtdi Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg tror det er slik at winbond gjør minnebrikka mer overklokkingsvenlig Vanlig twinmos av nyeste dato, klokker tilnermet like langt som twinmos m/winbond. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Mine TwinMOS PC3200 512MB m/Winbond klokket relatift dårlig! hadde 205 MHz stabilt uannsett hvor mye jeg vred på det! Men jeg hadde CH-5 Endret 9. februar 2004 av Blade_ Lenke til kommentar
Jamt Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Hva med storrelsen paa minnechipene. Hva fungerer best av 16x16M og 8 x32M. Er det noen forskjell i praksis? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå