HGL Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Hallo! Jeg skal til Gran canaria i neste uke og jeg hadde planlagt å kjøpe meg digitalkamera der. Det er vel ikke noe problem å bruke et digitalkamera man har kjøpt der her i Norge. Er det forresten noen som vet om det er mye billigere for digitalkamera på kanari-øyene. Er det mye falske kopier av kameraer der? Risikerer jeg å bli lurt? Har noen forslag til digitalkamera jeg kan kjøpe meg? Jeg skal ha et lite kamera som går i lommen og har over 2 megapixel til under 6000. Jeg har sett litt på: - Canon Digital Ixus V - Canon Digital Ixus 300 - Fujifilm FinePix 50i - Fujifilm FinePix 4800 Zoom - Minolta Dimage X - Pentax Optio 330 - Fujifilm a201 (tar gjerne mot tips om andre kameraer) Er det noen som har noen erfaringer med kameraene? HGL Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Sjekk prisen før du legger i vei med et sånt kjøp. Da tenker jeg ikke så mye på innkjøpsprisen, men også på den totale økonomien i det. Det er langt å sende det når du får feil. Og det kommer du til å få en eller annen gang. Det er mulig du kan få utført reparasjoner i garantitiden på Norske verksteder, men jeg tviler på om du vil få førsteprioritet i forhold til de kundene som har handlet hjemme. Det er forskjell på pris i dag og litt mer langsiktig økonomisk tenking. Lykke til!! Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Hvis du er heldig, får du ett års garanti på kamera her i Norge. Lenke til kommentar
xans Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Hei Du kan trygt kjøpe der nede,kjøpte selv både digital stillbilde og dv videokamera i fjor.har hatt reprasjon på 4000, på dv kameraet her i Norge,ingen problem.Pass på å få med europeisk garanti når du kjøper,og ha klart for deg de Norske prisene før du reiser.lykke till. hans Lenke til kommentar
HGL Skrevet 16. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2002 Hallo igjen! Takker for svar. Jeg tror jeg skal kjøpe kamera der nede, ettersom det er bra mye billigere der. Men er det noen som noen forslag til kamera jeg kan kjøpe? Jeg ønsker et kamera som går i lommen og har over 2 megapixel til maxi, maximum 6000kr. HGL Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Nikon CoolPix 995. 3,34MPix. Systemkamera som du får kjøpe fisheye, vidvinkel, 2x tele og 3x tele til. Veldig fornøyd med mitt. Har vidvinkel og har nettopp bestilt 3x tele hvor jeg da får 12x tele totalt. (4x3) Pris i Norge kr 5656,- fra itbutikken. Lenke til kommentar
Cypres Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 En ting vil jeg at du skal se etter når du handler kamera i syden! Mange kameraer leveres med engelsk tekst i menyen på kameraet! Men sånn som Canon leverer ofte med lokale språk! Så om du ikke er god i spansk anbefaler jeg at du finner et kamera hvor hvor du forstår menyen. I danmark er mange Canon på dansk, Svergie svensk og i Norge norsk! Dette gjelder dere som ønsker å handle fra http://www.databutikken.no og http://www.itbutikken.no også! Vil dere ikke ha kamera men svensk eller dansk tekst, så hold dere unna! Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 På alle nye Canon-kameraer (f.eks. S30 og S40) er det mulig å velge språk. Både spansk, svensk, engelsk, dansk og til og med norsk er mulig å velge. Så det så. Lenke til kommentar
HGL Skrevet 17. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2002 Nikon coolpix er nok ikke noe kamera for meg, men takk for tipset uansett Skarsk. Jeg har surfet nettet og funnet priser og spesifikasjoner om forskjellige kameraer. Jeg sitter nå igjen med tre kameraer jeg kunne tenkt meg. Det er Fujifilm finepix 4800Z, Canon ixus 300 og dimage X. Og jeg har noen spm. vedrørende disse kameraene. - Er de lys-sterke? (jeg har hørt at finepix 2600Z er veldig lys-svakt og at man må bruke blitz, har finepix 4800Z (ixus 300 og dimage X) dette til felles med 2600Z?) -Er kameraene trege på avtrekkeren? Det er ganske viktig for meg at digitalkameraet mitt tar bilde når jeg trykker på knappen. Er det noen som har noen erfaringer med disse kameraene? HGL Lenke til kommentar
Flyndresnik Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Jeg har ikke noen erfaring med de andre kameraene, men har du sett på Canon Powershot S30? Dette er et hendig kamara som er raskt å starte opp og en kan sette ISO fra 50 - 800 (det blir veldig grynete på høy ISO, men trenger mye mindre lys). Andre fordeler er et vell av manuelle kontroller, 3.3 Mp. og norsk menyspråk. Jeg har selv et S40 og er veldig fornøyd med det. Det finnes linseadaptere for S30/40 hos http://www.ckcpower.com (jeg har selv kjøpt et slikt, og det fungerer utmerket) Jeg vil anbefale å gå på http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1010 og søke på S30 for å finne ut mer om det. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg har ett finepix 4700 zoom jeg er veldig fornøyd med det, men det er kanskje bittelitt lys-svakt, men jeg har ikke sett på dette som noe stort problem. Menyer og alt er veldig oversiktlig, men vær opps på at du får europeisk garanti. Jeg har erfart at det er noen som bruker world wide garanti denne er ikke sårlig populær her i norge. Det merket jeg på en klokke jeg hadde kjøpt, vel og merke på Gibraltar men allikavel. Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Hei jeg har handlet elektro m.m. på GK. Følgende råd gode råd om jeg får lov? Det er ofte samme eier i de ulike butikkene (i samme senter og i de ulike sentrene). De samarbeider og ringer hverandre om hvilken pris de har lovt deg! Du må prute hardt!!! Jeg har som mål å ikke betale mer enn 50%. Og det har gått hver gang. MEN, du må begynne lavt (25-30%), og da "hiver" de deg ut av butikken. Jeg bruker da å gå - og komme igjen dagen etter. Etter 7-8 dager er handelen i boks. Dersom du synest dette er slitsomt kan du bare betale det de vil ha, noe du bør vurdere...slitsomt å gå rundt på de forferdelig kjipe handlesentrene. Når du har handlet og de pakker dingsen(e) i pappeske så sjekk at det som er i boksen faktisk er det du ha betalt for..min far ble lurt trill rund en gang...kjøpte bilstereo (to stk)...kom hjem med no ræl av en annen verden...men boksen var fin :smile: OG, dersom det skal følge med en kabel, fx. usb kabel, er det lett for at den ikke følger med og du må betale blodpris. Erfaring jeg har på walkman var at headsettet som fulgte med var veeeeeeeeeldig dårlig i forhold til hva det skulle være! Lykke til... ja og en ting til, det finnes da mye flottere steder å feriere enn GK...jeg skal ikke flere ganger dit Lenke til kommentar
HGL Skrevet 27. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2002 Hei! Naa er jeg paa Gran Canaria. I gaar fikk jeg et veldig godt tilbud paa Ixus 300, 2000 norske kr. for kameraet (med 128 mb, software, kabla osv ). Jeg ble enig med selgeren om at jeg skulle komme tilbake dagen etter og kjope kameraet. Men..... naar jeg kom neste dag sa han at 2000 kr var kun for selve kameraet og at 128 minnekort, lader, software osv. ikke var inkludert. Selgeren sa at han skulle ha 3500 med hele pakken (128 mb, lader, extra batt., software osv.) Saa hvis et tilbud er for godt til aa vaere sant er det ogsaa antageligvis det. Men uansett skal jeg ha kamera og skal nok enda noen turer paa elektro sjappene (som det er bra mange av). Jeg har blitt anbefalt Konica KD-300Z, er det noen som har noen positivt eller negativt og si om dette kameraet? Hvordan er det i forhold til canon ixus 300? Er det film med lyd? HGL (Hadde ikke saa god tid naar jeg skrev innlegget saa det kan nok vaere noen feil.) Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Hei! Hvis du finner en butikk som er tilknyttet Visanta kjeden, slipper du de problemene du forteller om. Det er alt med i orginalembalasje. Men de sier en pris og den er umulig å prute på. God Ferie! Hilsen Øystein Lenke til kommentar
HGL Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 Takk for svaret, Øystein. Men nå er jeg kommet jeg fra GK. Jeg valgte å ikke kjøpe kameraet der nede og heller kjøpe ixus 330 her hjemme i Norge. HGL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå