uselessdwarf Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Har fått et eller annet bug på maskinen min som jeg ikke klarer å bli kvitt. Problemet er følgende: 1. Siden som jeg har lagt inn som default på internet explorer endrer seg hver gang jeg starter opp maskinen. 2. Får opp 2 shortcuter til søkesider hver gang jeg starter opp maskinen. Har lastet ned et program for å fjerne add-ware og spy-ware, men etter å ha søkt gjennom makinen og slettet flere filer skjer det fortsatt. Er takknemlig for gode forslag. c¨,) Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hvis du ikke allerede har gjort det; bruk ad-aware og spybot search & destroy. Bruk de begge så er du sikker. Sjekk i oppstarts-mappen og i msconfig (start > kjør > msconfig) under 'Oppstart' og fjern haken ved mistenkelige programmer. Hvis du er usikker på hva et spesielt program gjør kan du søke på google etter det. Det burde i de fleste tilfeller raskt gi deg et visst inntrykk av hva slags funksjon det har. Lenke til kommentar
uselessdwarf Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Nå har jeg scannet maskinen med både ad-aware og spyboot. Jeh har fjernet alle filene jeg har blitt anbefalt å fjerne, men jeg har fortsatt samme problem. HJELP!!! Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Prøv en online scan fra PestPatrol. http://www.pestpatrol.com/Downloads/Eval/D...HomeEvalNew.asp Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hvis ikke spyware og adaware finner det, er det kanskje "legitime" programmer du selv har lagt inn. Gå gjennom lista under "legg til/fjern programmer" i kontrollpanelet og avinstaller alt du ikke MÅ ha. Det finnes endel velmenende programmer som liksom skal gjøre internett-hverdagen lettere, men som etterhvert blir en pest og en plage. Bl.a. Telenor har vært flinke til å sende ut slikt matriell med disse CD`ene sine Du kan også dobbelt-sjekke mappen "downloaded program files", som du finner v.h.a. min datamaskin-hardisken din(c: f.eks)-OS-mappen din(winnt/win98/winxp) Her skal du normalt finne slike ting som shockwave flash, update class o.s.v. Lenke til kommentar
Gårby Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg har hatt omtrent akkurat d samme problemet. Startsiden min ble endret, ikke bare ved oppstart. Og så fikk jeg opp,slik som deg, rare søkesider i tillegg til søkesiden jeg søkte i. Jeg ble angrepet en trojan som heter TrojanStartpage. Ble tipset om alt mulig, men likevel fortsatte bl.a. startsiden å endre seg. Jeg fikk fjernet viruset med en gang jeg fikk d, slik at virusprogrammer o.l. fant aldri noenting. Tilslutt lette jeg bare igjennom alle programfilene og da fant jeg en fil som var opprettet samme dato som virusangrepet. Jeg slettet den, og problemet var borte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå