Gå til innhold

COD v1.2


Anbefalte innlegg

Må bare klage litt over endringene gjort i v1.2 av COD...

 

Synes det er skikkelig håpløst å spille sniper nå, og det er det jeg foretrekker. Hvis noen lurer på om de skal legge inn siste patch kan jeg si at følgende endringer ser ut til å være gjort:

 

Det klart værste er at når man drar siktet opp til øyet er ikke siktet der det var før du dro det opp. Du må mao begynne å lete etter målet på nytt!! :mad:

(tror) Siktet "vingler" mer. (Må nesten ligge for at det skal være tilnærmet stille)

Mener også å ha lest at sniper børsa er blitt litt mindre effektiv (dødlig)

 

Til de som har tenkt å kommentere noe som har med camping å gjøre vil jeg bare nevne at dette er et WW2 spill, ikke quake...

 

De har forøvrig gjort det umulig å sprette rundt som en kanin, og det er jo greit. Etter at du har hoppet en gang klarer ikke duden å hoppe opp igjen med en gang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har forøvrig gjort det umulig å sprette rundt som en kanin, og det er jo greit. Etter at du har hoppet en gang klarer ikke duden å hoppe opp igjen med en gang

Dette er brukt i andre spill basert på samme setting...tror første gang jeg personlig opplevde dette var i det (tidligere) geniale Day of Defeat! Egentlig synes jeg dette er en bra ting, mest av alt for å slippe for Quake style players...ødelegger litt krigs atmosfæren når folk spretter rundt over alt.

Lenke til kommentar

Ja, leste de hadde gjort samme endring i CS v1.6...

 

MEN; nå leste jeg nettopp at dette med at siktet på sniper'n er litt "rart" er visst en feil rett og slett, og at det finnes en fix til det...

 

http://www.callofholland.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1285

 

På nederlandsk, men man skjønner vel hva man skal gjøre...

 

Leste et sted at dette er en fix som må legges inn på både server og client side! ...men her ser det ut til at det kun er server siden som må legge inn :dontgetit: Er bare å vente og håpe da!

Lenke til kommentar
Til de som har tenkt å kommentere noe som har med camping å gjøre vil jeg bare nevne at dette er et WW2 spill, ikke quake...

 

Det er jo null strategi i Cod, derfor mener jeg det var meget fornuftig å degrader sniperen litt. Den var altfor god i forhold til de andre våpna. Det blir for dumt når man kan sikte seg inn på en gruppe personer og ta et par tre stykker på et skudd.

 

Hoppinga kan jeg være enig i at de burde latt være i fred.

 

Den nye playmode varianten Headquarters synes jeg var helt genial i hvertfall.

 

 

Lenge leve Cod :thumbs:

Lenke til kommentar

Har aldri opplevd at det er mulig å ta 2-3 i samme slengen, men om de synes snipern var for kraftig, noe jeg tildels er enig i (drepte en ved å skyte han i foten her om dagen :thumbup: ), så kunne de vel heller gjort noe med styrken. På den annen side; en 7.62 i bryst eller hode skal man ikke kunne gå levende ifra!

Lenke til kommentar
Må bare klage litt over endringene gjort i v1.2 av COD...

 

Synes det er skikkelig håpløst å spille sniper nå, og det er det jeg foretrekker. Hvis noen lurer på om de skal legge inn siste patch kan jeg si at følgende endringer ser ut til å være gjort:

 

Det klart værste er at når man drar siktet opp til øyet er ikke siktet der det var før du dro det opp. Du må mao begynne å lete etter målet på nytt!! :mad:

(tror) Siktet "vingler" mer. (Må nesten ligge for at det skal være tilnærmet stille)

Mener også å ha lest at sniper børsa er blitt litt mindre effektiv (dødlig)

 

Til de som har tenkt å kommentere noe som har med camping å gjøre vil jeg bare nevne at dette er et WW2 spill, ikke quake...

 

De har forøvrig gjort det umulig å sprette rundt som en kanin, og det er jo greit. Etter at du har hoppet en gang klarer ikke duden å hoppe opp igjen med en gang

Endelig noe mot snipere :thumbup:

 

Blir alltid så forb* lei av snipere hele tiden. Blir alltid sniper valley hver gang et spill har snipervåpen i mp. Jeg er faktisk glad for at de har gjort de endringene... :ermm:

Lenke til kommentar
Blir alltid så forb* lei av snipere hele tiden. Blir alltid sniper valley hver gang et spill har snipervåpen i mp. Jeg er faktisk glad for at de har gjort de endringene... :ermm:

For det første; dette viser seg jo å være en feil, så jeg regner med at det blir rettet snarlig (i hvert fall dette med at siktet dukker opp helt feil)

 

Om folk ønsker å spille uten rifler med kikkertsikte kan de vel bare spille på servere hvor disse våpnene ikke er med?

 

Dette er jo dessuten (som nevnt) et spill WW2 spill, og i krig kan man ikke bare løpe villt rundt med kulespruter'n sin uten å bli plaffa ned av skarpskyttere. Lev med det!

 

Synes spillet var balansert bra fra før av i MP ettersom det bare var et par-tre av brettene (type åpne landskap) hvor det har noe for seg å bruke sniper-rifla.

Lenke til kommentar
Blir alltid så forb* lei av snipere hele tiden. Blir alltid sniper valley hver gang et spill har snipervåpen i mp. Jeg er faktisk glad for at de har gjort de endringene...  :ermm:

For det første; dette viser seg jo å være en feil, så jeg regner med at det blir rettet snarlig (i hvert fall dette med at siktet dukker opp helt feil)

 

Om folk ønsker å spille uten rifler med kikkertsikte kan de vel bare spille på servere hvor disse våpnene ikke er med?

 

Dette er jo dessuten (som nevnt) et spill WW2 spill, og i krig kan man ikke bare løpe villt rundt med kulespruter'n sin uten å bli plaffa ned av skarpskyttere. Lev med det!

 

Synes spillet var balansert bra fra før av i MP ettersom det bare var et par-tre av brettene (type åpne landskap) hvor det har noe for seg å bruke sniper-rifla.

Jeg vet at snipere er vesentlig for diverse spill, men problemer er at omtrent alle bruker snipere. Blir ikke akkurat mer strategisk med det. Heldigvis finnes det noen baner som er mindre og ikke så åpne. Mye mer lag strategi når man prøver å ta en beleiring inne i en by e.l. enn at alle bruker snipere for å stoppe fienden.

 

Selvfølgelig kan jeg leve med det. Ingen problemer, men jeg liker at snipere klager litt når de får litt motgang :p

Lenke til kommentar

Det gjør du nok... :roll:

 

Greia er jo at med mindre man sitter i samme rom og kan samtale med lagkammeratene blir det jo ikke rare strategien uansett da... Er liksom alle man for seg selv (evt følge etter en kar...) i de fleste sånne spill, og da funker snipern veldig bra spør du meg

Lenke til kommentar

Enig med Jon-d her, snipere var utrolig viktige under andre verdenskrig. Det var ikke så mye antall kills de utførte, en snipers viktigste rolle var å demoralisere fiendenes tropper og dermed svekke dem. Snipere funker ofte på samme måte i multiplayer spill, man blir sinnsykt forvirret og ofte forbanna når man blir drept om og om igjen av en sniper man f*** ikke finner ut hvor ligger. Å være sniper kan ofte være en kjedelig og ensom prosess, men når man først får et mål i siktet langt ut i det fjerne stiger pulsen med en gang og det er sinnsykt tilfredstillende å knerte en fiende i hode fra 500m avstand mens han løper.

Og så er det rett og slett morro å se samme spiller komme tilbake om igjen, gang på gang, for å finne denne hersens sniperen.

 

Personlig spiller jeg sniper så ofte jeg kan, og er lagene balanserte nok så børe det være en eller to snipere pr lag....

Lenke til kommentar
Personlig spiller jeg sniper så ofte jeg kan, og er lagene balanserte nok så børe det være en eller to snipere pr lag....

Det er der problemet ligger. Det blir faktisk for mange snipere... noen ganger. Kanskje det skulle vært en limiter i spillenen slik at det ikke kan være mer enn f.eks. x antall snipere pr.lag ?

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke noe imot snipere, det er bare det at det ble misbrukt så til de grader før den nye patchen kom. På noen av de store "sniper" bretta var vi et par stykker av 30 som ikke hadde snipere. Det var som å plukke modne epler. De lå over alt uten å tenke på noe, og dette var under ren deathmatch.

 

Dette er det jeg mener blir så feil. Jeg personelig har ikke tålmodighet til å ligge å vente til det kommer en luskende forbi. Jeg foretrekker nærkamp.

 

All ære til historiekunnskapene deres, men dette kan da vel ikke kalles et realistisk spill? Sånn som det er lagt opp er det da mye mere likt f.eks CS og Quake

Lenke til kommentar

Enig i at et spill med for mange snipere kan være lite underholdende, derfor er jeg selv snar til å skifte over til kanonføde om jeg føler at det er for mange snipere på et brett.

TCi's forslag til en limiter kunne blitt interessant, men jeg tror det kan bli vanskelig å implementere dette i et spill som feks CoD eller MOHAA

Lenke til kommentar

Spiller jevnlig på en privat server (som jeg ikke har IP'n til her og nå) hvor det er begrensning på en sniper pr lag... Så det er tydeligvis ikke så vrient å få til :roll:

 

Er jo fortsatt mange som bruker rifle, men det begrenser seg jo... Det jeg da merker meg er at det blir mye mer til at man løper rundt og skyter vilt. Blir litt for mye Quake for min del... Liker det ikke, men "private servere" er ofte populære og ikke så lett å komme inn på så man får ta til takke med det man får :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...