Thombr86 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Nå skal jeg gi skjermkortet mitt en litt mindre motstand, og jeg vil være sikker på at motstanden ikke er så liten at kortet går heden. Jeg kan ingenting om fargekoder, men jeg klarer å lese av den. So here it goes: Selve motstanden er gul/brun/orange fargekoden er: Grønn - Rød - Fiolett - Gul Mener at dette er 4,7KΩ, men som sagt, så vil jeg ikke at skjermkortet skal brene opp. Kjører nå en motstand på 5,6KΩ, men følte at den ble for kraftig, så derfor bytter jeg. (kraftig, som i "gir for lite spenning") Jakten på Mhz er skummel, men morro Endret 9. februar 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Xell Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 det kan nok stemme det, bortsett fra at du leser fargene i feil rekkefølge. Er den grønne streken litt tykkere enn de andre? Hvis den er det oversettes fargekodene på følgende måte; gul=4, fiolett=7, rød= 10^2, grønn er tolleranse på +-0.5 . Altså; 47*10^2=4700=4.7k Alternativt er den på 520M. (hvis den gule streken er tykkest) Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) hmm, synes den røde ser tykkest ut jeg men den grønne er vel tykkere en den gule ja! Endret 9. februar 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Xell Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) heheh... da er det neste spørsmålet; er det litt mer avstand mellom en av de ytterste ringene og den innenfor? altså mer avstand mellom grønn og rød enn gul og fiolett eller motasatt? PS: dette er grunnen til at alle som skal drive med modding på dette nivået *skal* ha multimeter! Endret 9. februar 2004 av Xell Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 og HVORFOR kan ikke jeg å bruke et multimeter? ARRGHH forbaskade uvitenhet!! (ikke noe stygt om deg her, hvis du klarer å missforstå) to the point! det er ca. 70% MERE opprom mellom rød og grønn. (ekkelt forklart?) Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 So here it goes:Selve motstanden er gul/brun/orange fargekoden er: Grønn - Rød - Fiolett - Gul Förutsätter att du läser rätt färg: Grön; 5 Röd; 2 Violett; 10^9 Gul; 0- +100% Alltså är resistorn på 52 GO, (i praktiken en isolator) med en tillåten avvikelse upp till det dubbla. För 47kO skall det vara gul-violett-orange och ha en toleransmärkning som inte är gul. (Om du har läst färgkoden åt fel håll så har du en 4,7kO +-0,5% resistor.) /Olle Lenke til kommentar
Xell Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 rettelse olle: fiolett er 7. 9 er hvit. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 det er ca. 70% MERE opprom mellom rød og grønn. (ekkelt forklart?) da er det en 4.7k du har Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 OK! da får vi se hvor lang 9600pro'n kommer med den da Nå, med en på 5,6KΩ, så ligger jeg på 533Mhz Så jeg håper at jeg passerer 570Mhz Uten motstand i det hele tatt kom jeg opp i 476Mhz Takker for hjelpa Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 rettelse olle: fiolett er 7. 9 er hvit. OOps! Den ELFA-katalog som jag refererade eftersom jag var lite osäker har ett feltryck. Jag tyckte det verkade lite konstigt... /Olle Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 hmm, fikk bare til 11Mhz mere.. drittvara!! Neida, er fornøyd jeg ja Lenke til kommentar
Xell Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 de små skrittene, BrAtTeRn, de små skrittene! Spørsmålet nå er; hvor langt tør du å gå 476 til 581: 22% økning. det er ikke dårlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå