orodreth Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) jeg flasha biosen på hk mitt (MSI kt3 ultra) og fikk en knapp i bios som heter "CPU HALT on command" hva er det? Endret 9. februar 2004 av orodreth Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 ingen?, tror det har noe med at den slår av masse ting i idle. temp gikk fra 48 til 27 i idle. Lenke til kommentar
Speis Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Kjør ett søk på det på Google! Kort fortalt så gir du cpuen tillatelse til å gå i "halt mode", dvs en strømsparingsfunksjon som senker temperaturen på cpu når den er idle. Var litt overrasket over at du fikk lavere temp uten at du har spesifisert at du bruker noen programmer som setter cpu i "halt" Jeg oppnår kun lavere temperatur når jeg bruker ett program som f.eks CpuIdle. Det er delte meninger om bruken av dette. Noen sier at ytelsen blir dårligere, og det stemmer forsåvidt. Når jeg ikke kjører noen krevende oppgaver på maskinen, bruker jeg CpuIdle og merker ikke noe redusert ytelse. Hvis jeg skal spille f.eks, slår jeg av CpuIdle og cpuen settes ikke i "halt" og jeg får maks ytelse. Noen mener også at det kan redusere levetiden på cpuen... Håper det ga noen svar! Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 takk, det var det jeg tenkte meg. kjører du et annet os kanskje, jeg har XP Lenke til kommentar
Speis Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Kjører XP selv jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå