Gå til innhold

For lite virtuelt minne.

mirene

Anbefalte innlegg

Et par kamerater av meg har problemer med at de får opp et lite vindu med gul varseltrekant og melding om at det er for lite virtuelt minne.

DSelv har jeg ikke dette problemet.

Har hjulpet dem å stille det inn..altså øke størelsen på det virtuelle minnet til max.

Noen som hvet hvor problemet ligger ??

De kjører vindows XP og har nogenlunde moderne maskiner.

Takker på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dillet mye med dette i gjennom livet, men etterhvert funnet ut at "Let windows manage my swapfile" er den best løsningen!

Årsaken er at man en sjelden gang åpner et enormt dokument, og bruker mer enn den plassen men trodde ihvertfall var tilstrekkelig, men allikevel altså ikke holdt!

Ellers er det mange 'skoler' når det gjelder størrelse på vekslefil. Om den skal være fast som hn66 skriver, eller om den skal gå fra minimum (2MB?) til 2.5x installert RAM størrelse ... jeg har ennå tilgode å oppleve noen ekstrem ytelsesøkning/forverring som følge av det ene eller andre iallefall...

Det som uansett lønner seg er å ha en defragmentert disk med nok ledig plass!

For å sette størrelsen på vekslefila: Klikk My computer - Properties - Advanced - performance options - Virtual Memory/Change...

Hvis du får feilmeldigen du beskriver, sørg iallefall for å sette max. størrelse større enn det den allerede står til.

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...