Skaptrollet Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 if(!isset($_POST['by'])) { $_POST['by'] = $row_mafiaprofil['by']; } echo $_POST['by'] gir ingenting... mysql_select_db($database_mafiamysql, $mafiamysql); $query_mafiaprofil = "SELECT * FROM profil WHERE id='$id'"; $mafiaprofil = mysql_query($query_mafiaprofil, $mafiamysql) or die(mysql_error()); $row_mafiaprofil = mysql_fetch_assoc($mafiaprofil); $totalRows_mafiaprofil = mysql_num_rows($mafiaprofil); echo $id gir meg "2" som er riktig.. echo $row_mafiaprofil['by'] gir meg riktig by men jeg klarer ikke å få $by2 eller $_POST['by'] til å bli det som $row_mafiaprofil['by'] $_POST['by'] gir meg riktig by etter at jeg bruker en form men ikke ellers. problemet mitt er nemlig at jeg skal ha byen min (som du finner via id) til å bli $by2 hvis ikke $_POST['by'] er noe annet... har nemlig fortsatt på det spillet jeg snakket om for en stund siden og alt går veldig fint, men jeg sitter altså fast her.... takk for alle svar! mvh WaBBiT Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) $_POST[] vil bare vise ein variabel som er laga via post (form). veit ikkje korleis oppsettet ditt er men prøv og forandr if(!isset($_POST['by'])) { $_POST['by'] = $row_mafiaprofil['by']; } til if(empty($_POST['by'])) { $by = $row_mafiaprofil['by']; } Edit: Kom på eg hadde samme problemet med post verdier, vist du skal sjekke om dei er tomme må du bruke "empty()" for dei er "sett" uansett om dei har ein verdi eller ikkje. Endret 9. februar 2004 av The Red Devil Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 det funker ikke Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Du skriver at vist du legget: $by = $row_mafiaprofil['by']; for seg sjølv så får $by den rette verdien ikkje sant ? Vist det stemmer så har du ein feil i form'en for by slik at den alltid setter post$by til ein variable, som heller ikkje er ein tom variable. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå