Gå til innhold

9600XT henger i oppstart


slimboy

Anbefalte innlegg

God morgen alle sammen, fikk en kjip start på dagen, da min Shuttle ikke vil starte opp. Den kommer til XP, og progress bar'n, men så er det stopp. Ender opp med en svart skjerm med 2 underscores på øverste linje.

Har prøvd med sikkerhets modus, og da starter det opp, men sikkerhets modus har vel en lavere oppløsning enn min std oppløsning(1280*1024). Ellers er det første gang dette problemet dukker opp.

Skjermkortet er R9600XT, drivere er nyeste catalyst, noen forslag?

:(

Endret av slimboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har virket i en uke, eneste problemet kom i går, da jeg skulle legge inn et DVD program, powerdvd,interactual og msi dvd, ville ikke legge inn noen av dem?

Har prøvd d, tatt det ut, satt d inn igjen. Nå vil den ikke i sikkerhetsmodus heller, stopper etter 1 side med diverse boot greier, har prøvd alle muligheter i sikkerhetsmodus, VGA, med nettverk m fler, som regel viser det en side med diverse boot ditt og datt, på resten svart skjerm. Skal sette skjermkortet inn i en annen pc, kanskje problemet er der?

:(

Lenke til kommentar

Testet annet skjermkort, virket ikke.

Testet 9600XT i annen pc virket.

Vel da er det hvertfall ikke skjermkortene, vil ingenting i sikkerhetsmodus heller, jeg kan velge diverse valg, så er det stopp, henger seg glatt. Tror jeg flytter tråden over til et annet sted da det tydelighvis ikke er skjermkortet som henger.

Lenke til kommentar

Napp ut alt av hardware bortsett fra minne, skjermkort, cpu og boot-disken.

 

Sjekk så at vifta til CPU sitter godt og riktig, og prøv å fjerne en minnebrikke dersom du har to.

 

Deretter resetter du BIOS, enten med batteriet eller jumpere.

 

Prøv å gå inn i Safe-Mode og se om du får opp Windows da.

Dersom du får det til, gå i Control panel og fjern "alt" av Hardware under System.

Skru av PCn og koble på en og en enhet (DVD, CD-spiller etc) og legg inn nye drivere for hver enkelt enhet.

Kan jo være greit å laste ned driverene på forhånd slik at du har de lett tilgjengelig på f.eks CD.

 

EDIT:

Hadde noe lignende problem en gang, og da var det et CD-brenneprogram som hadde lagt inn noen nye ASPI-drivere som liksom skulle støtte alle CD-brennere som forårsaket problemene. Uansett hvor mye jeg slettet programmer/drivere etc så kom ikke WinXP opp. Dersom jeg derimot koblet fra DVD-spilleren og CD-brenneren så bootet XP helt normalt. Ved neste boot koblet jeg disse til igjen og alt funket...

Endret av oslo72
Lenke til kommentar
Napp ut alt av hardware bortsett fra minne, skjermkort, cpu og boot-disken.

 

Sjekk så at vifta til CPU sitter godt og riktig, og prøv å fjerne en minnebrikke dersom du har to.

 

Deretter resetter du BIOS, enten med batteriet eller jumpere.

 

Prøv å gå inn i Safe-Mode og se om du får opp Windows da.

Dersom du får det til, gå i Control panel og fjern "alt" av Hardware under System.

Skru av PCn og koble på en og en enhet (DVD, CD-spiller etc) og legg inn nye drivere for hver enkelt enhet.

Kan jo være greit å laste ned driverene på forhånd slik at du har de lett tilgjengelig på f.eks CD.

:yes:

 

Elimineringsmåten er din venn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...