Croyfer Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Jeg trenger hjelp til å bekrefte/avkrefte noe. Påstand: En vifte som surrer og går i 21 grader romtemperatur kan umulig kjøle ned hovedkortet til 18 grader uten hjelp av noe slags kjøle-element. Kom inn på dette når jeg snakka med en kompiss som insisterte på at hovedkortet hans var 18 grader varmt, mens romtemperaturen var 21. Jeg mener å huske at en vifte ikke kan kjøle ned et komponent til under den temperaturen på den luften den flytter rundt. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Jeg vil bare ha svar fra folk som vet dette, ikke de som "tror" eller... "hvorfor skal ikke det gå ann?" Endret 9. februar 2004 av Croyfer Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Vell, et forum er for alle posts så...... I teorien kan du ikke kjøle noe kaldere enn det du kjøler med. Det eneste som kan få mb til å bli under romtemp er hvis lufttrykket er anderledes. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 ...men det er vel ikke så store forandringer i lufttrykket i en PC at dette kan ha noen innvirkning på temperaturen ? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 18 grader.. hvor fikk han den verdien fra? Sensoren på hovedkortet. Trenger den å være nøyaktig? Nei. Feilpostet, flyttet til luftkjøling (dette har da blitt diskutert før) Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 At temp på HK er lavere enn romtemperatur er VEL bortimot en umulighet med vanlig luftkjøling Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 HER er det definitive svaret på ditt spørsmål, det skulle sette en effektiv stopper for den diskusjonen! -Utrolig grei side egentlig, www.howstuffworks.com, her finner du svar på virkelig det meste man kan lure på! Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Takk skal du ha DrSpawn! Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Det må være fuktig for å få den effekten. Du kan f.eks. kjøle ned cola`en din en varm sommerdag bare ved å surre en våt klut rundt den, samme prosess. Bra link forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå