Gå til innhold

Vil flashe min mobil, Nokia 6510

pgdx

Anbefalte innlegg

Hei.

Min mobil, Nokia 6510 som er halvannet år gammelt, har fått en tendens til å slå seg av og henge seg til tider.

Det jeg vil er å oppgradere firmwaren eller få lagt inn alt på nytt, ettersom det ikke er gjort stort med den de siste 18 månedene.

Tror dere det vil hjelpe? Er firmware gratis? Hvordan kobler jeg den opp til PC? Kabel? Hvordan overfører jeg telefonboken min til PC-en?

Problemet:

Den har nå hatt for å vane å slå seg av i tide og utide akkurat i det jeg er ferdig med å skrive en melding, og trykker på "send"-knappen, og den henger seg når jeg trykker på "les" når jeg har fått en ny melding. Noen ideer til hva som kan være feilen? Må jeg eventuelt skifte hardwaren min? Da kan jeg jo like greit kjøpe ny...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å kjøpe utstyr til å flashe den er dyrere enn å betale for å få et verksted til å flashe den.

Men sjansen for at min neste mobil også er Nokia er rimelig stor. Så om jeg kjøper en kabel for noen lapper nå, er sannsynligheten også stor for at jeg kan bruke den på min neste mobil, er det ikke?

Dessuten så er sannsynligheten egentlig ikke så altfor stor for at det er SW bug.
Det er jeg for så vidt litt klar over, men jeg kan ikke skjønne hvorfor noe hardware skulle forårsake det der, selv om jeg ikke sier nå at jeg forstår meg så veldig på finere elektronikk i mobiler.
Lenke til kommentar

Desverre så er det ikke slik at Nokia jobber for å la det være mulig for oss å flashe mobilene selv, dermed er det stadig vanskeligere på nye modeller som kommer. 6510 er gammel, og utstyret til den er ikke så veldig dyrt 300-500kr kanskje.

Skal du derimot ha en skikkelig løsning må du opp i ca 3000kr, men da vil du kunne flashe alle Nokia modeller som er ute på markedet. Men ingen garanti for at nye modeller som kommer vil virke.

At den slår seg av kan skyldes f.eks dårlig batteri (du har vel testet med annet batteri?), dårlig kontakter, eller andre feil i elektronikken som har med strømmen å gjøre.

Lenke til kommentar
At den slår seg av kan skyldes f.eks dårlig batteri (du har vel testet med annet batteri?), dårlig kontakter, eller andre feil i elektronikken som har med strømmen å gjøre.

Hadde det ikke vært for at den

• Henger seg når jeg skal lese en ny melding, og
  • slår seg av når jeg trykker "send" etter å ha skrevet meldingen.

Det er bare det som er så irriterende.

Hadde det vært batteriet sin feil hadde den slått seg av, ikke bare der, men helt tilfeldig nr den krevde mye batteri, og det gjelder resten av mulig hw-feil jeg kommer på...

Lenke til kommentar

hei

Prøv å oppgradere til en nyere sw,jeg hadde det samme problemmet når det gjaldt en 3510i,den slo seg av når jeg skrev sms,men etter at den fikk en ny sw så var det problemmet helt borte.Det at henger seg kan være at det er mange meldinger på den :D

Endret av smoker2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...