Jonas Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Hmm.. Skjønte ikke helt den greia di Legg ut prosjektet så kan jeg se hva som er feil.. Edit: mener du sånn at hvis man ikke skriver noe i alle feltene så lagrer den ikke? Endret 10. februar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Hmmm... Den lagrer uansett ikke. Eksempel: Command1 forandrer caption når noe skrives i Text1 i Form2. Hvis jeg trykker AVBRYT i Form2 etterpå, så blir det jeg skrev stående på knappen (i Form1). Hvis jeg trykker på knappen da, forandres det til det som SKAL stå (fra .txt-filen). Men jeg vil ha sånn at det forandres tilbake med en gang når jeg har trykt AVBRYT. Bedre nå? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Du bruker "text1_change" kommando? bruk heller sånn at ting skiftes når du trykker på OK Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Du bruker "text1_change" kommando? bruk heller sånn at ting skiftes når du trykker på OK Kan du gi meg en kode? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Paste koden til form2 her så skal jeg kan se på den Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Paste koden til form2 her så skal jeg kan se på den Øhh Form2? Hvilken del? Hele Form2? Den er utrolig lang da. Si det, så kan jeg paste den. Men før den tid, skal jeg forske litt selv her. Man lærer av å gjøre feil (f.eks. glemme å ta backup av sourcene når man erstatter halve koden med dill som man bare er 10% sikker på vil virke.) Nå har jeg endelig begynt å tenke skikkelig igjen, så tror jeg vet hvordan det vil fungere, og tror jeg kan kodene for dette. Btw du Jonas, Space Invaders Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Det du har under 'text_change' legger du under lagre instilling knappen. husk å ta backup! Edit: hva med det? nice score du har der, bedre en min Endret 10. februar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Det du har under 'text_change' legger du under lagre instilling knappen. husk å ta backup! Edit: hva med det? nice score du har der, bedre en min Yeah. Virket jo selvfølgelig. Tar man backup virker det (så da trenger man ikke backup), men tar man ikke backup, virker det ikke. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 btw, hva er egentlig programmet til? funker alt? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 btw, hva er egentlig programmet til? funker alt? Hehe, kaller det "Quick Load". F.eks. trykker på en knapp og den laster et program/spill/e.l. Ganske nyttig for meg, men lagde det bare for maks 8 programmer. Var tenkt til å lage et slikt i C++ før, men gidde opp C++. Alt funker ja. Er mest stolt over den lille logoen min på "About". Men kom faktisk en ting til opp som jeg lurte på... Eller sier to da.. 1. Hvordan får jeg et vindu til å være et såkalt "topp"-vindu (slik at man må stenge det, før man kan trykke på noe i det vinduet man åpnet det fra). 2. Når programmet er avsluttet, så blir det liggende igjen i Task Manager på Prosesser, hvorfor og hvordan unngår jeg dette? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) 1. du mener msgbox? msgbox "hallo", ,"på deg" 2. ja det går ann! Private Sub Form_QueryUnload(Cancel As Integer, UnloadMode As Integer) end End Sub legg dette i "hovedformen" Edit: hvis du vil ha en vanlig form på 1 så kan jeg kansje hjelpe deg i morra Endret 10. februar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
DevN Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) 1. Nei nei, Messageboksen kan jo til og med jeg. Men på en vanlig form, som du nevnte i "editen" din. 2. *Teste* 3. God natt. EDIT: 1. Trenger fortsatt hjelp. 2. Virket. 3. Ha en fortsatt god natt. Endret 10. februar 2004 av zalo Lenke til kommentar
svamp Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Kode for modal form: Sett inn (1) bak show. F.eks: Private Sub mnuOm_Click() frmOm.Show (1) End Sub Lenke til kommentar
DevN Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Kode for modal form: Sett inn (1) bak show. F.eks: Private Sub mnuOm_Click() frmOm.Show (1) End Sub Yes. Takker og bukker. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Skal dette lagres til fil, eller bare rett i variabler? Public Sub SaveToFile(Filename As String) Dim iFile As Integer ' Fil handle Dim X As Long ' Generell teller iFile = FreeFile ' Finn en ledig fil handle, og legg den i iFile Open Filename For Output Access Write As #iFile 'Åpne Filename for tekst skriving On Local Error Resume Next ' Hvis det opptår feil, bare fortsett Print #iFile, "["; Me.Caption; "]"; ' Skriv en header, som er teksten på denne formen For X = 0 To Me.Controls.Count - 1 ' Gå igjennom alle kontroller i formen Print #iFile, Me.Controsl(X).Name; "="; Me.Controls(X).Text 'Skriv navnet på kontroll(x) , "=" og teksten Next Close #iFile ' Lukk iFile On Local Error Goto -1 ' Skru av feilbehandling End Sub Public Sub loadFromFile(Filename As String) Dim iFile As Integer Dim X As Long Dim Y As Long Dim str_line As String iFile = FreeFile Open Filename For Input Access Read As #iFile On Local Error Resume Next Do Until Eof(iFile) Line Input #iFile, str_line str_line = Trim(str_line) If(Mid(str_line, 1, 1) <> "[" Then Y = instr(str_line, "=") If Y <> 0 Then For X = 0 To Me.Controls.Count - 1 If Me.Controls(X).Name = Mid(str_line, 1, Y - 1) Then Me.Controls(X).Text = Mid(str_line, y + 1) End If Next End If End If Loop End Sub Generell filbehandling, Et eksempel. Endret 11. februar 2004 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå