inoan Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Kjorer RAID system. Kjorer Raid 2+0. Har 2 stk Seagate 120GB disker. Har 240 GB lagring tilsammen da. Blir diskene speilet, eller hva. OIg hvordan er sikkerheten naa om den ene disken skulle finne paa aa kapitulere. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) aldri hørt om raid 2+0 før, men her kan du i hvertfall lese om raid 2. - Egentlig tviler jeg litt på at det er det du kjører. edit: glemte jo linken selvfølgelig, men det var den samme som han som posta under meg. Endret 8. februar 2004 av RolloThomasi Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Er du sikker på at du kjører 2+1 raid Det som er vanlig som raidkontrollere i privat markedet er 0,1 og 0+1 Etter kva du beskriv trur eg du kjører Raid 0 (striping) Dermed har du ingen sikkerheit viss eine disken tar kvelden. Viss du hadde kjørt raid 1 så ville du berre hatt 120 GB tilgjengeleg men viss eine disken ryk, er det berre til å skifte så har du alle dataene forsatt. Her er ein link som beskriv litt meir nøye dei forskjellige raid oppsett mvh JanEirik Edit: i den linken seg sette opp her står det at det ikkje finnes kommersielle raid kontrollere som støtter raid 2. Endret 8. februar 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Tror ikke det er noe som heter raid 2+0. Mulig du mener 1+0. Men da trenger du 4 disker. Raid 0+1 Lenke til kommentar
inoan Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 SiSoft Sandra 2004 forteller meg at jeg kjorer PROMISE 2+0 Stripe. Synes dette er meget rart, da. Lenke til kommentar
knut Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Det er standard navnsetting på promise kontrollere. Jeg har to Raptor disker i raid 0 som det står 2+0. Det vil si at det er 2 disker i raid 0. Jeg har også en enkelt disk på den samme kontrolleren som det står 1+0. Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Du kjører de to Seagate harddiskene i RAID-0 (også kjent som striping). Det gir best ytelse, men desverre dårligst sikkerhet. Om en harddisk skulle ryke så mister du all data, og den harddisken som ikke er ødelagt må formateres. Lenke til kommentar
inoan Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 OK. Takker, gutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå