Tho-mass Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hei. Er det noen som vet om hvordan man får sjekket hva slags ram minne man har på maskinen uten å ta denne ut?. Er det noe sted der man kan finne ut MHZ på brikkene?. Jeg trenger to nye men er ikke helt sikker på hvilken frekves de skal være. Brikkesettet er Intel 850e noen som vet om 800mhz brikker passer her?. Kjører forresten XP Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hei.Er det noen som vet om hvordan man får sjekket hva slags ram minne man har på maskinen uten å ta denne ut?. Er det noe sted der man kan finne ut MHZ på brikkene?. Jeg trenger to nye men er ikke helt sikker på hvilken frekves de skal være. Brikkesettet er Intel 850e noen som vet om 800mhz brikker passer her?. Kjører forresten XP De passer, men du vil ikke få full ytelse ut av prosessoren. Lenke til kommentar
Tho-mass Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Hei.Er det noen som vet om hvordan man får sjekket hva slags ram minne man har på maskinen uten å ta denne ut?. Er det noe sted der man kan finne ut MHZ på brikkene?. Jeg trenger to nye men er ikke helt sikker på hvilken frekves de skal være. Brikkesettet er Intel 850e noen som vet om 800mhz brikker passer her?. Kjører forresten XP De passer, men du vil ikke få full ytelse ut av prosessoren. Ok? men har du noen forslag til hva jeg skal kjøpe for å få full effekt ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 PC1066 RDRAM, men dette er dyrt, som all annen RDRAM Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Tho-mass: Intel i850E chipset (Tehama-E) støtter offisielt PC800 RDRAM og 533FSB prosessor bus. Så skal du har mere hastighet må du skjekke om du kan ha større prosessor. Du kan prøve 1066 RDRAM, men er ikke sikker det funker. Så får du ikke mere fart på system ditt heller om du kjøper 1066RDRAM, er prosessor bus'en som bremser. Vent litt så kjøper du heller nytt alt, hk, DDR3200 ram, P4 2.8 med 800MHz bus. Det var bare ett eksempel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå