Gå til innhold

Problemer med AMD 64

NTXT

Anbefalte innlegg

Har AMD 64 3000+, 512 Mb PC3200 ram, Gigabyte GA-K8NNXP, GeForce 2 Mx 400 og Win XP (32)

Jeg får ihvertfall bluescreen når jeg har kjørt et spill i par sek som f.eks Cs, eller så får jeg sånne rare error.

Håper noen som kan hjelpe meg med problemet. Har tenkt å reformatere og installere win xp 64 bit for se åssen det går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hovedkortet der er vel det som hittil virker minst kresent på minne. Men for sikerhets skyld, prøv å sette minnehastigheten til 333MHz. Prøv også med en minnebrikke om gangen.

Endret av jag
Lenke til kommentar
Har tenkt å reformatere og installere win xp 64 bit for se åssen det går.

Å installere XP-64 løser tvilsomt noen ting. Det er fremdeles i beta stadiet og det er ikke akkurat flust med drivere å velge i. Har heller ikke sett 64-bit drivere for Nvidia brikkesett.

Endret av jag
Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme problem :cry:

Fikk beskjed om at det kunne være alt. Men prøv å kjør memtest86. Det er sikkert minne eller så kan det være at du har for liten Psu.

Dette er et problem mange får med Via kt800 chipsettet og det er med stor sansynlighet rammen sinn feil. :thumbdown:

Bruk angrerettloven du og kjøp deg en Corsair cmx 512 3200ll. Disse er helt suverene :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
det der vell snakk om non-PRO ram her ja. nvidia er vill etter riktig ramtype!! bøff kompisen din sin brikke!!! det funker alltid! :yes::thumbup:

Etter hva jeg har hørt/lest er nForce det minst kresne kortet.

Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall bytta til twinmos med winbond og det funka fett, men så oppstod det et ny problem.

Nå får jeg ikke starta opp windows. Det kommer mange rare striper over skjermen. :no:

Btw GeForce 2 MX 400 har Agp 4X.

Lenke til kommentar

Hadde forresten akkurat det samme problemet og ble litt frustrert :-/ Sendte derfor inn hele dr...en og har fått et nytt oppsett:

Msi K8T Neo Fis2r

Corsair Twinx 1024 3200ll

Ati 9800 pro

Seagate 120 gb Sata

Mangler bare Cpu en min som jeg får imnorgen. Får bare håpe det funker :)

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet med min maskin MSI k8t neo med amd athlon 64 3200+. jeg har 2 stk twinmos pc3200 512mb m/winbond(hva nå enn det er?)

Jeg får blåskjerm i tide og utide... den hopper også ut av spill noen ganger med og andre ganger uten feilmelding... kan dette være minnet?

Det er også ganske varmt i kabinettet (to vifter er bestilt) kan dette være problemet? :cry:

Surt og ha problemer med en flunkene ny pc....

EDIT: MSI K8T NEO FIS2R og skjermkortet er 9800xt...

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Jeg har det samme problemet med min maskin MSI k8t neo med amd athlon 64 3200+. jeg har 2 stk twinmos pc3200 512mb m/winbond(hva nå enn det er?)

Jeg får blåskjerm i tide og utide... den hopper også ut av spill noen ganger med og andre ganger uten feilmelding... kan dette være minnet?

Det er også ganske varmt i kabinettet (to vifter er bestilt) kan dette være problemet? :cry:

Surt og ha problemer med en flunkene ny pc....

EDIT: MSI K8T NEO FIS2R og skjermkortet er 9800xt...

Hadde som sagt akkurat samme symptomer og det er minne som skaper dette problemet :thumbdown: Så jeg skal nok aldri kjøpe Twinmos igjen :angry:

Men skaff deg Corsair Twinx 1024 3200ll. Da skal det nok gå bra.

Men litt offtopic: Må jeg instalere windows xp på nytt når jeg har byttet hk?

Lenke til kommentar
Hei, har du prøvd den nye 53,03 driveren ifra nVIDIA til det skjermkort problemet !

ellers er den windows 64-bit beta versjonen (windows 2000 ) vanskelig grunnet mangel på drivere.

Problemet er at den kommer ikke inn i windows en gang. Har lagt in de nyeste driverne ja.

Det gikk ikke ann å bruke 512Mb PC3200 så jeg bytta til 2X 256Mb TwinMos som han fyren i data butikken anbefalte. Det gikk helt glatt helt til jeg restarta maskinen så fikk jeg de rare stripene etter at den hadde boota gjennom hardiskene osv. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hei, har du prøvd den nye 53,03 driveren ifra nVIDIA til det skjermkort problemet !

ellers er den windows 64-bit beta versjonen (windows  2000 ) vanskelig grunnet mangel på drivere.

Problemet er at den kommer ikke inn i windows en gang. Har lagt in de nyeste driverne ja.

Det gikk ikke ann å bruke 512Mb PC3200 så jeg bytta til 2X 256Mb TwinMos som han fyren i data butikken anbefalte. Det gikk helt glatt helt til jeg restarta maskinen så fikk jeg de rare stripene etter at den hadde boota gjennom hardiskene osv. :thumbdown:

1. Test minnet med Memtest86+:

http://www.memtest.org/

2. Prøv å øke RAS-to-CAS delay (tRCD) i BIOS, da dette kan løse stabilitetsproblemer med noen typer minnebrikker på enkelte Athlon 64-hovedkort.

Athlon 64 trives med minne med så bra innstillinger som mulig og da er f.eks. Corsair CMX512-3200LL minnebrikker et sikkert valg.

Se også denne tråden vedrørende valg av minne for Athlon 64-hovedkort:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=203816

Lenke til kommentar

Jeg kjørte memtest 86+ og jeg fikk 19errors, alle i test 6.

Dette betyr vel at det er noe galt med rammen??

Pc en er en uke gammel så det er vel bare og kontakte komplett og klage? :cry:

EDIT: dobbelpost, sorry

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...