Gå til innhold

Hardware.no: Kronerulling II


Anbefalte innlegg

Jeg forstår årsaken til din kritikk, men i denne saken er den så til de grader på en avansert blåbærtur. Du misforstår TOTALT leserprosjektets hensikt, og dersom du ikke klarer å skille mellom de forskjellige sakene gjør du i grunnen klokest i å holde kjeft.

Leserprosjektet har over, under og ved siden av hodet IKKE noe med alt det andre vi driver med. Og sånn er det med den saken. Det har det alltid vært når det gjelder leserprosjektet.

Kanskje Insomniac skriver noe off-topic, men han kommenterer jo ikke leserprosjektet, men heller en tidligere post fra deg. Synes heller ikke han hakker spesielt på deg, men mer prøver å hinte frampå at dersom man roper "Ulv!" mange nok ganger, vil etterhvert folk bli indifferente ovenfor vedkommende. At dere fikk altfor mye pes for fredagsprosjektet er jeg forøvrig enig i.

 

Leserprosjektet er forsåvidt et greit tiltak, men organiseringen i.f.t. donasjoner osv. er jeg litt uenig i. Det er likevel mitt problem ;)

 

 

@mistabeen:

Synes heller ikke diskusjonen bør tas pr. PM siden den er interessant for mange flere enn EC og Insomniac.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan være enig i mye av det Insomniac skriver, men du kan gjerne slappe av litt med personforfølgelsen. Vidar er pr. i dag den eneste i Overklokking.no som får lønn (ingen høy lønn, la det være klart), men han er dessverre også den eneste som gjør seg skikkelig fortjent til det. Det er ikke lett for en daglig leder å få publisert mange artikler når han har en udugelig redaktør...

 

Vi har utvilsomt lovt mye før vi har hatt full oversikt over når det er mulig å få det fullført, og det er noe vi vil moderere vesentlig; både for deres og vår skyld. Det skal bare sies at mye later til å "gå imot oss" for tiden, og har gjort det en stund. De store tingene vi har lovet har stoppet opp på flere parter gang etter gang, og sammen med enkelte leseres kritikk av dette gir det ikke akkurat inspirasjon til videre innsats.

 

I løpet av det siste året har vi fått til utrolig mye, men har dessverre fokusert for mye på nettopp det til å kunne ta vare på våre lesere og våre medarbeidere. Som følge av dette har vi vel alle blitt mer og mindre drittleie, noe som naturlig nok har fått sine følger for lyst og produksjon. Vi håper og tror at noe av det vil snu seg til det bedre nå som vi har fått et par nye medarbeidere med friskt pågangsmot, og noen flere i emninga.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i mye av hva Imsomniac og BenSin har sagt. Jeg bare håper dette prosjektet med kronerulling plutselig bare blir lagt ned, og pengene "forsvinner"...

 

Hva om siden må avsluttes før man har samlet inn nok penger til er verdig prosjekt? Hva skjer da med pengene?

 

Tror alle her kan være enige med at denne siden lever av forumet. Uten det hadde det nok tvilsomt vært noe ok.no... siden oppdateres jo ikke akkurat daglig.

 

Skal ikke hakke på noen, dere har jo sikkert grunner til inaktiviteten, men hvis man skal ha en side som er i et såpass stort nettverks som hw.no, så holder ikke dette. Det må en viss innsats til.

 

En viss standard.

Endret av Fragletrollet
Lenke til kommentar

Hei.

Har sittet å lest gjennom hele tåden nå. Før jeg retter noe kritikk, må jeg innrømme at jeg har vært "noe" inaktiv i lengre tid, og ikke hatt spesielt mye tid til noe annet enn jobb..dessverre.

 

Jeg vil rette kritikk mot etpar ting, en av tingene er off-topic diskusjonen som pågår i denne tråden, helt unødvendig.

 

Insomniac, jeg tror du bør skaffe deg en ny fritidssyssel, å rakke ned på redaksjonen, eller daglig leder vil ikke sette deg, eller overklokking.no i en bedre situasjon, det håper jeg at du er klar over. Jeg tviler på at dette er en fulltidsjobb, hvor dem sitter på kontoret og overklokker dagen lang, for kr 150,- i timen, langt ifra.

Jeg syns vil skal takke dem som gidder å holde på med dette, for å glede oss lesere! Om du sitter inne med veldig mange ideer, så kan du gjøre to ting, en av dem er å tipse redaksjonen om dem, og håpe på at de syns det er en god idè, og at de skriver artikkelen, eller lage en selv, renskrive den, feede bilder i den, så mail'e til overklokking.no's redaksjon, hvor de igjen kan legge denne ut på siden. Nå er dette innlegget skrevet i frustrasjon, vil jeg påstå, så noe kan virke rotete, og snodig forklart.. men håper dere forstår hva jeg vil frem til.

 

Det andre jeg vil rette fokus på, er den lave produksjonen til ok.no redaksjonen. Det er helt sikkert gode grunner bak dette, vil jeg tro, og jeg syns ikke at vi bør rakke ned på OK, for vi har trossalt siden fremdeles, og det er utrolig bra for casemod/overklokkings miljøet i Norge (Hvem har vel ikke postet sin første oc her?) . Ingen tvil om det, f.eks forumet her er genialt greit om du trenger svar på noe fort, og bare det i seg selv er en stor RESSURS for oss overklokkere, et greit sted å møte likesinnede, og få feedback på ting vi gjør, det er veldig ofte det som driver en til å mod'e/overklokke. HUSK! Dette med en stor webside koster også endel penger. Som nevnt tidligere, båndbredde, vedlikehold mm, det er ikke gratis!!

Det er ikke lett å tjene penger på en webside. Om noen klarer det, så syns jeg jaggu at dem fortjener å heve lønn om det blir noen kroner til overs!

 

Ellers ville jeg bare si at jeg legger inn kr 500,- så snart jeg får lønna inn på konto, noe som vil være om en uke eller så. Lykke til med prosjektet!

Lenke til kommentar

Jeg skal oppgi total saldo på prosjektet så snart jeg får oversikten tilsendt. Antar at det er snakk om rundt 1000 - 1500 til nå.

 

Når det gjelder det lave produksjonstempoet, skal jeg ikke komme inn på den diskusjonen her (men jeg tar den gjerne i en egen tråd i korrekt kategori), men kan si såpass at det ikke er lett å få tak i personer som har tid, energi, lyst og kunnskaper nok til å gjøre en jobb for oss. Vi stiller også visse krav om skriveferdigheter, ettersom vi vektlegger å ha god språkføring og korrekt grammatikk. Det er ikke nødvendig å være norskprofessor, men jeg har ikke lyst å samarbeide med folk som skriver en masse feil, SMS-språk osv... Det blir nemlig bare ekstraarbeid av det.

 

Dersom det går rimelig greit med leserprosjektet, håper jeg vi får til noe moro i løpet av høsten. Men først burde vi nok komme opp på et beløp mellom fem og ti "bæppers". Da først kan man ha det "sjitartig".

Og husk: når prosjektet er over vil vi selge det for en "fjottpris" til en av bidragsyterne. På den måten omgår vi lotteriloven, vi får startkapital til neste prosjekt og en heldig nisse får seg schwindyrt utstyr for småpenger. :)

Lenke til kommentar

Fine greier! Doner selv 200kr nå! Skulle ønske jeg kunne gi mere for alle de timene jeg har brukt her, men det er alt jeg har råd til nå(student). Derimot kunne jeg gjerne vært bejelpelig med litt testing og skriving av artilkler! Snart ferdigutdannet serviceelektroniker data og kontorsystemer og har alltid hatt rundt 5 i norsk... PM hvis dere er interresert!

Lenke til kommentar
Det vil ikke føre fram å søke for oss. Vi er en kommersiell organisasjon, som ikke vil få tillatelse fra lotteritilsynet. Men vi finner nok på noe moro. :) Kunnskapskonkurranse, budrunde... et eller annet skal vi nok ordne til.

Salg av prosjekt? Hvis dere fortsatt har delene fra prosjektene kan dere jo prøve å ha "loppemarked" :p , Det er mye penger i det :yes:

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gjøre som Fllightsim.no gjorde? Støttemedlemsskap er tingen! Da betaler man f.eks 180 kroner for å være støttemedlem ett år. Og med alle de medlemmene som er her, og jeg vet det er endel av de som har lyst å se noe mer enn bare tester av vannblokker, så tror jeg nok det skulle blitt endel kronasje etterhvert. Men, det er bare en tanke fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...