haackon Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hallo. Jeg prøver å starte Macromedia Dreamwaver MX på pcen min. Jeg har en 30 Gb pastisjon til Windows og en 10 GB til Linux. Jeg har nesten alle programmer inne på Windows. Jeg får startet de fleste, men har problemer med å starte DesertCombat og Dreamwaver. Altså Dreamwaver er det viktigste, men jeg skulle gjerne hatt med Battlfield også. Jeg har Wine instalert, men når jeg trykker på programmet, så ser det ut som Wine starter i oppgavelinjen, men ingenting skjer. Kan noen hjelpe meg? Jeg bruker Mandrake med KDE 3.1 Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 wine har problemer med dw. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Og Battlefield kan du helt sikkert bare glemme. Du kan generelt ikke basere deg på å bruke WINE. Anbefaler heller å finne alternativer for Linux (quanta.sf.net istedetfor Dreamweaver, f.eks.). Lenke til kommentar
haackon Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Og Battlefield kan du helt sikkert bare glemme. Du kan generelt ikke basere deg på å bruke WINE. Anbefaler heller å finne alternativer for Linux (quanta.sf.net istedetfor Dreamweaver, f.eks.). Hm, greit for meg, men jeg skulle så gjerne hatt et program som har de fleste funksjoner, altså, jeg er ikke verdens beste til å skrive i HTMl, og PHP kan jeg ingenting av. Jeg har Quanta installert, skal ta en titt på det etter skolen. Takker så mye for hjelp, men hvor kan jeg laste ned WineX? Kan noen gi meg link til direkte nedlasting, for den jeg kommer til, er ikke .rpm, men tar.bz2, noe jeg alltid har hatt problemer med å instalere... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 WineX-RPMene er ikke gratis. Om du er interessert i WineX kan du enten sjekke det ut fra CVS og kompilere på egenhånd (om du ikke skjønte alt det, er det ikke noe for deg), eller betale USD5 i måneden for å få tilgang til RPMene. Altså ikke særlig optimalt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 bluefish er en fin html editor (nür kode da) Lenke til kommentar
drall Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Guide til å få dreamwaver til å virke. Har ikke prøvd selv. Jeg har fått battlefield til å virke på kommersielle winex. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 bluefish er en fin html editor (nür kode da) Quanta har visuell editering også, og er derfor nærmere Dreamweaver enn Bluefish er. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hm, greit for meg, men jeg skulle så gjerne hatt et program som har de fleste funksjoner, altså, jeg er ikke verdens beste til å skrive i HTMl, og PHP kan jeg ingenting av. Dreamweaver er en fin-fin nesten-WYSIWYG editor, der kan vi være enige. Men den skriver da ikke PHP-kode for deg. Har kanskje noen innegyde "code-snippets", men det finner du på nett uansett, så koding - enten det er PHP eller andre språk - burde være like greit å gjøre i en vanlig editor. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 gedit funker utmerket til php, css og html! Lenke til kommentar
haackon Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 gedit funker utmerket til php, css og html! Hm... jeg trenger et program lik som DW, altså, ikke der hvor jeg må skrive inn koden selv. Altså håper dere skjønner meg.... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hm, greit for meg, men jeg skulle så gjerne hatt et program som har de fleste funksjoner, altså, jeg er ikke verdens beste til å skrive i HTMl, og PHP kan jeg ingenting av. Dreamweaver er en fin-fin nesten-WYSIWYG editor, der kan vi være enige. Men den skriver da ikke PHP-kode for deg. Har kanskje noen innegyde "code-snippets", men det finner du på nett uansett, så koding - enten det er PHP eller andre språk - burde være like greit å gjøre i en vanlig editor. Dreamweaver skriver flere gode funksjoner i php for deg, vel å merke bedre en hva Frontpage klarer, har nå tatt i bruk Quanta og mener at den har flere ting som dreamweaver har glemt Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg tok i bruk gedit, og gikk aldri tilbake til noe annet... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 bluefish! Ren og pen som få! Lenke til kommentar
drall Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Noen wysiwyg-fans som har prøvd nvu-betaen? Lenke til kommentar
haackon Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Noen wysiwyg-fans som har prøvd nvu-betaen? Ja, akkurat en slik ja... Takker så hjertelig. Men jeg haaaater .tar.gz-filer. Har aldri klart å installere slike .tar.gz-filer... klarer bare å skrive gunzip *fil*.tar.gz, og det opprettes en mappe i "Hjem"... Hadde vært takknemlig hvis noen hadde hjulpet med installasjonen.... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 hvis du skal endre kildekoden så må du nok pent lære deg dette: tar xzvf pakke.tar.gz (tilsvarer gunzip) ./configure --prefix=/usr/local/pakke make su (root passord) make install Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 hvis du skal endre kildekoden så må du nok pent lære deg dette: tar xzvf pakke.tar.gz (tilsvarer gunzip) ./configure --prefix=/usr/local/pakke make su (root passord) make install Lenke til kommentar
haackon Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 hvis du skal endre kildekoden så må du nok pent lære deg dette:tar xzvf pakke.tar.gz (tilsvarer gunzip) ./configure --prefix=/usr/local/pakke make su (root passord) make install Ja, jeg får ikke den "./configure --prefix=/usr/local/pakke" til jeg... Jeg skiftet den til nvu.tar.gz og lasta den ned på skrivebordet. Dessuten har jeg ingen rootpassord... Kan du hjelpe meg videre?? Jeg kom bare til den "tar xzvf /home/petter/Desktop/insfiler/nvu.tar.gz" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå