El-Hadji Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Nå har jeg hatt PC radeon 9800 pro siden forrige fredag, men denne helgen har pcen begynt å fryse, i cs og når jeg har vært borte fra pcen en stund og skal logge meg på igjen. Jeg har ikke hatt problemer med dette før, og lurer på hva problemet kan være... Cpu temp er 40-47 grader System temp er 34-38 grader Memtest viser 0 feil på minnet specs: xp2500+ (uklokka) 512 mb twinmos pc2700 ram pc radeon 9800 pro 1 160 gb seagate 7200.7 disk (ide) 1 cdrom tror det er 300watt strøm og msi kt3 ultra2 hk... trenger hjelp! , ps: hadde gf3 før Endret 8. februar 2004 av El-Hadji Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Det kan nok være din strømforsyning som er for liten ATI 9800 Pro bruker mye strøm. Hvilken PSU har du? 300W sier ikke så mye, annet enn at det kan høre lite ut, spesielt hvis det er Q-Tec. Endret 8. februar 2004 av hn66 Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Ja sant det. Et radeon 9800 pro tar hele 75 w i seg selv. Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Problemet kan skyldes mye, men du kan prøve dette først: - Reinstallere operativsystemet hvis du allerede ikke har gjort det. Det kan være noen komplikasjoner mellom catalyst driveren og eventuelle rester fra detonator driveren. Etter det jeg har hørt så kan komplikasjoner mellom skjermkort drivere føre til at driverne ikke fungerer skikkelig og/eller at bildet blir ubrukelig og/eller henger seg. - Sjekk at viften på skjermkortet ditt fungerer som det skal. Jeg har hørt om mange som har hatt problemer med viften på skjermkort fra PowerColor. Etter det jeg har hørt så kan høy varme føre til at bildet blir ubrukelig og/eller henger seg. - Skifte strømforsyningen som noen allerede har nevnt her. Om jeg ikke husker feil så er det anbefalt å ha en strømforsyning på minst 350W i et system med R9800PRO. Etter det jeg har hørt så blir systemet veldig ustabilt i form av at det restarter nå og da hvis det har en strømforsyning som er for liten, men det er mulig at det kan få systemet til å henge seg også. Endret 9. februar 2004 av Umbra Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Det er en chieftech psu. Jeg har jo bare 1 harddisk og 1 cdrom, det burde vel strengt tatt holde? For et "normalt" PC-oppsett skal 300W holde, men har man et toppspekket system med f.eks. Pentium 4 3,2 GHz, Radeon 9800 XT og drøssevis med harddisker og CD/DVD-enheter kan man få problemer. Fra hardware.nos test av InWin x710 Skal prøve å formatere... Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Nei da det er ikke strømmforsyningen som er problemet! Brukte en PSU på 250 Watt på 9800 pro kortet mitt og det funket helt perfekt. Men har skifta det ut pga at kabinettviftene er mange og trenger strømm! Så jeg er ikke helt sikker hva som er problemet men kanskje varmen slik at kortet ditt klikker! Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Hvis det er varmen som er problemet bør den ikke klikke når pcen har stått og idlet i en time eller 2... Når jeg skal logge på igjen... ps pcen klikket i cs med gf3 et og... Har prøvd 2 harddisker, 2 skjermkort, win xp og 2k... 1.6 liker ikke maskinen min... Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg tror at det er vpu recovery som gjør det... Hva er problemet? Jeg kjører 2 skjermer på 1024*768, kan de ha noe å si? Begynner å bli temmelig irriterende! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 El-Hadji: Det første du alltid begynner med når du får problmer med pc'en din, er å oppdatere alle driverne + windows. Da mener eg brikkesettet, skjermkortet, spillene er og viktig å oppdatere. Så kan du også skjekke om du har siste bios versjon til kortet ditt. Du kan ha defekt psu, selv om eg tror den skal klare ditt system bør du kanskje lånt deg en bare for å teste. PS: Du kan også ha virus/adware/spyware/trojanhest på pc'en din som kan lage mye kluss, så skjekk ut om du ikke har slik søppel på pc'en din. Om du ikke har aida32 installert, bør du laste det ned. Meget bra program som viser nesten alt du har på pc'en din. Så kan du også skaffe deg ett oppryddings program. Feks system mechanic 4. Ps: Finnes ett hav av programmer som hjelper dere med å fiks/rydde opp i rotet som oppstår på ALLE pc'ene om du ikke rydder opp, gamle driver, temp filer, ubrukte reg nøkler, osv. Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Har alle de nyeste driverene, catalys 4.10, nyeste bios på hk, nyeste chipsetdrivere, kjører ad aware nesten annenhver dag, har norton antivirus og internett security og windowupdate er tatt Så kan du også skjekke om du har siste bios versjon til kortet ditt. Skjermkortet? Hvordan finner jeg ut det? Denne posten passer mer og mer inn i skjerm og skjermkort kategorien.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå