Zeorsd Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Jeg ønsker å overklokken en p4 3,0GHz, med minst mulig riskio. Jeg tenker feks på å overklokken den til et sted mellom 3,3 og 3,6... hva ekstra må jeg evnt kjøpe for å oppnå slike hastigheter er ganske nybegynner. Edit: GHz Endret 12. mars 2004 av theWWW Lenke til kommentar
candymann Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 För å hjelpe må du fortelle resten av din hardware! Ikke lett å hjelpe deg uten å ha info om dette..... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg ønsker å overklokken en p4 3,0ghtz, med minst mulig riskio. Jeg tenker feks på å overklokken den til et sted mellom 3,3 og 3,6... hva ekstra må jeg evnt kjøpe for å oppnå slike hastigheter er ganske nybegynner. Bare sett opp fsb sagte og sikkert. 5mhz av gangen f eks. Prøv og ha V core på default. Så går det så fint så Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 För å hjelpe må du fortelle resten av din hardware! Ikke lett å hjelpe deg uten å ha info om dette..... ok, kommer med mer info Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Prøv på 3.3 først er den stabil prøver du på 3.4, blir den ustabil senker du fsb med 5 om gangen..(dvs Prøv helt til den blir ustabil) Hvis gradene ikke kommer over 60-70+ så går det fintfint. Det er veldig liten risiko at noe skal bli ødelagt når du klokker, bare du passer på tempen. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Etter å ha sett den videoen fra THG hvor de tar bort kjøleren mens maskinen går, lurer jeg på om det ikke skal veldig mye til for å løpe noe risiko ved overklokking av P4. Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 tror ærlig talt ikke det er mulgi å ødelegge cpuen ved oc, så lenge du ikke griller den med for høy Vcore...blir den for varm så klokker den jo ned selv..AXP er jo ett annet eventyr da Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Etter å ha sett den videoen fra THG hvor de tar bort kjøleren mens maskinen går, lurer jeg på om det ikke skal veldig mye til for å løpe noe risiko ved overklokking av P4. Det skjedde da ikke noe mere spess en at Cpu'en skrudde av seg selv da. Amd sin ThunderBird var det litt annerledes med...men men.. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det skjedde da ikke noe mere spess en at Cpu'en skrudde av seg selv da. Det var jo det som var poenget mitt. Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg ønsker å overklokken en p4 3,0ghtz, med minst mulig riskio. GHz Å klokke den der til 3,4GHz uten å stille vcore (volt til cpu) er risikofritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå