harald_ Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg sitter her og lurer litt på om det hadde vært mulig å kjøle en 1.6GHz duron uten vifte? Lurer litt på å lage meg en liten og rolig boks Lenke til kommentar
lodott Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Lurer på akkurat det samme...prøvde å kjøre den(850mhz) uten vifte, men da klikket den etter ganske kort tid. Brukte dog en ganske liten ribbe.. Endret 8. februar 2004 av lodott Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg sitter her og lurer litt på om det hadde vært mulig å kjøle en 1.6GHz duron uten vifte? Lurer litt på å lage meg en liten og rolig boks Hmm da må den være stor hvertfall..visst det i det hele tatt går... Min 1,6 duron uklokket ligger på 40Grader med en Coolermaster vifte opp til Amp Xp 2800. 53Grader 1,6@2,3. Men du kan joh prøve Uannsett trenger du vel kabbinet vifter... Hva men Vannkjøling eller en VELDIG stille cpu vifte istendenfor? Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Vannkjøling blir nok _litt_ for drastisk her. Det eneste denne boksen skal gjøre er å holde liv i et par tre fire disker, se bra ut og ikke lage alt for mye lyd Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hmm kjøp en litt stor kjøleribbe med Ac5. Så kan du eventuelt kjøpe en liten nermest lydløs Papst vifte til og kjøleforsiktig over... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Du vet at det går an å hive på en svær kobber-ribbe, samt en stillegående 80mm-vifte @ halv pupp, ikke sant? Edit: grr, din snik. Endret 8. februar 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
lodott Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Testet med en bittelitt større ribbe nå...gikk opp til 70`C (idle) og da restartet den.. Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Prøv den derre verstingribba fra Thermalright, og sag til en 80-120mm vifteadapter som du setter på toppen. Bruk Artic Silver 5 og sett en über stille 120mm vifte (snakker 8-10db) på toppen og PC'en er tilnærmet lydløs Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Prøv den derre verstingribba fra Thermalright, og sag til en 80-120mm vifteadapter som du setter på toppen. Bruk Artic Silver 5 og sett en über stille 120mm vifte (snakker 8-10db) på toppen og PC'en er tilnærmet lydløs Ehhhh SP94 er for p4 da. Den passer ikke på socket A uten en viss modifikasjon med dremelen. Ekvivalent til socket A er SP97, som ikke selges i norge... Beste alternativ vil være SLK947U Link Olds69 Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 UH shit tenkte ikke på at det var socket A Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 jaja, helt stille blir det jo ikke uansett. Det kommer jo en PSU og noen disker inn i bilde i tillegg Lenke til kommentar
lodott Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Kjøpte meg nettopp en Zalman Fanmate på microplex samt en ganske stillegående vifte. Gidder ikke spandere 500spenn + frakt på en gammel 850mhz.. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Lim den digre kjøleren på med termisk lim så sitter ganske jævli bra Lenke til kommentar
consilium Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Kjøp deg den beste Duron'en du finner og underklokk den (evt. sett ned spenninga i tillegg). Det er ganske mange som sitter i samme situasjon som deg som gjør det. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Det eneste denne boksen skal gjøre er å holde liv i et par tre fire disker, Dersom du ikke har bruk for cpu kraften, kan vel varmen reduseres med å klokke ned. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Da var støyen redusert betraktelig hos meg. Kjøpte som sagt en 50x50mm titan cpuvifte og 2 zalman fanmates. Satte den ene fanmaten på cpuviften og den andre på psu..og nå er det bare en svar during fra harddisken. Ganske genialt Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Tipper denne klarer brasene: DEEP IMPACT Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Prøv den derre verstingribba fra Thermalright, og sag til en 80-120mm vifteadapter som du setter på toppen. Bruk Artic Silver 5 og sett en über stille 120mm vifte (snakker 8-10db) på toppen og PC'en er tilnærmet lydløs Ehhhh SP94 er for p4 da. Den passer ikke på socket A uten en viss modifikasjon med dremelen. Ekvivalent til socket A er SP97, som ikke selges i norge... Beste alternativ vil være SLK947U Link Olds69 De har SP 97 på netconnection.no Lenke til kommentar
Endre Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Testet å kjøre min XP2400 vifteløst med en dårlig GlacialTech-ribbe en gang (tynn kobbersokkel, ellers aluminium), det gikk helt fint, men det var med kun 1,15v (mange hovedkort tillater ikke dette), og hastigheten var ~1 GHz. Da er varmeutviklingen veldig mye lavere enn standard 1,65. Jeg hadde ingen kabinettvifter gående, men sidedøra av. Har ikke testet med MCX462-V enda, med den kan jeg sikkert ha noe høyere spenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå