Gå til innhold

Anbefalte innlegg

procedure Tmain.openClick(Sender: TObject);
var
ini: TIniFile;
begin
if opendialog.Execute then
list.AddItem(opendialog.FileName);
mediaplayer.Filename := opendialog.Filename;
mediaplayer.Open;
songname.caption := ExtractFileName(opendialog.FileName);
end;

hva er galt med koden? alt funka før jeg adda denne linja: "list.AddItem(opendialog.FileName);"... feilmeldingen er:

[Error] Unit1.pas(86): Not enough actual parameters

[Fatal Error] n00b.dpr(6): Could not compile used unit 'Unit1.pas'

så prøvde jeg å finne ut hvor mange og hva slags parametre som er nødvendige, men fant det ikke ut :no: !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er jeg redd du ikke kan ha forsøkt særlig hardt...

Har du forsøkt å sjekke hjelpefila for AddItem ?

Har du forsøkt å sjekke kildekoden til AddItem ? (Du har vel kildekoden til vcl'et?)

snippet fra hjelpefila:

Delphi syntax:
procedure AddItem(Item: String; AObject: TObject); virtual; abstract;

Et alternativ er å bruke listview'ens 'items' property og metoden Add( ). Den returnerer et nytt listviewitem hvor du kan sette caption og subitems og imagelist indexer osv.

-Vegar

Lenke til kommentar

Da skal/kan du håpe du får råd til PRO versjon en gang ;-)

Du er ikke avhengig av kildekoden til vcl'et, men det er ofte en stor fordel.

Mener det skal følge med filer som viser interface delen av kildekoden. Gjorde det i tidligere versjoner i alle fall. Disse kan også være til hjelp dersom man ikke får opp noe hjelp eller kodehint.

Men du kom videre, gjorde du ikke?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet kan du her assosiere et objekt med et item. Hvis du ikke vil ha et objekt med her, kan du bare skrive nil. DU må altså skrive noe sånt somn "List.AddItem(OpenDialog.FileName,nil);". Og en liten kommentar til: Skal du ha flere kommandoer i en "if", må du sette "begin" og "end" inn. Så ut som det var dette du prøvde på, men ikke hadde med dette. Eksempel på kode:

procedure TMainForm.OpenBtnClick(Sender: TObject);

begin

if OpenDialog.Execute then

begin

List.AddItem(OpenDialog.FileName,nil);

MediaPlayer.Filename := opendialog.Filename;

MediaPlayer.Open;

SongNameLbl.caption := ExtractFileName(OpenDialog.FileName);

end;

end;

Jeg har selv skrevet to mediaplayers. En i Delphi 6 Personal, og en i Delphi 7 Enterprise. ;) EldoSounds er et bra komponent, som fungerer på begge Delphi-versjonene jeg har nevnt. :green: Hvis du er interessert i det, tror jeg du kan finne det på torry.net

Endret av Sn4keBite
Lenke til kommentar

Mener du som viser hvor langt sangen har kommet? Det er bare å bruke en timer, og sette Max til lengden på sangen, og oppdatere Position ved hjelp av timeren.

ELSounds komponentet er litt innviklet i starten, men når du får det til, er det ganske lettvint. Jeg brukte demo-en som fulgte med som hjelp. En ulempe er at du må legge ved .esp filene (dekoderene) ved programmet, men det går jo greit. Kan godt sende deg installasjonsfilen+kildekode for den andre mediaplayeren min hvis du trenger litt hjelp. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...