thoul Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Jeg forstår ingenting.Hovedkortet Gigabyte k8nnxp sier det har 400 mhz ddr støtte, men alle 754 prosessorer har single minnekanaler (Flertal og singel?) Det står også at 3400 + er lik 3200 + bortsett fra 200 mhz ekstra intern clock. Er det ddr på 64 3200 + eller ikke? http://www.digit-life.com/articles2/roundu...on-64-3400.html Endret 8. februar 2004 av thoul Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Det er DDR ja, og det vil typisk kjøre på 400mhz. Lenke til kommentar
thoul Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Men for å kjøre i DDR må man vel ha to minnebrikker? er ikke det hele poenget ? Endret 8. februar 2004 av thoul Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Men for å kjøre i DDR må man vel ha to minnebrikker? er ikke det hale poenget ? Nei, DDR betyr Double Data Rate, og skal være dobbelt så raskt som SD-Ram, f.eks SD-Ram på 133mhz, blir da 133*2 for DDR. Dog hvis du kjører to DDR brikker i Dual channel på prosessorer og chipsett som støtter dette, vil du få en liten økning. (Intel vil få stor økning) Lenke til kommentar
thoul Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 AAAHHhh Jeg skjønner !!!Dual channel systemet til AMD (som ikke amd 64 3200+ har) er ikke nødvendig for at et system skal gå på ddr 400 mhz riktig ? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 AAAHHhh Jeg skjønner !!!Dual channel systemet til AMD (som ikke amd 64 3200+ har) er ikke nødvendig for at et system skal gå på ddr 400 mhz riktig ? Riktig Lenke til kommentar
Beo Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 DDR Laster både på stigende og synkende kurve. DVS. at 400Mhz ddr egentlig bare går på 200mhz. Men er dobbelt så effektiv. Akkurat som 4 felter motorvei kontra 2 felter dobbel effekt men samme fartsgrense Lenke til kommentar
thoul Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Tusen takk det er begrepene jeg blander Lenke til kommentar
thoul Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 ok men igjen så har ikke dual channel systemet noe med ddr sin dobble motorvei å gjøre riktig? Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 ok men igjen så har ikke dual channel systemet noe med ddr sin dobble motorvei å gjøre riktig? Riktig. Dual Channel vil bare si at man har to minnekanaler fra CPU til minnebrikkene fremfor en kanal som er standard. Vanligst vil det si at man har en kanal til en minnebrikke og en annen kanal til en eller to andre minnebrikker. Dette fører til av overføringen av data mellom CPU og RAM kan gå mye raskere, men avhenger selvsagt av at man har mer enn en RAM brikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå