Oseantic Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hei! Jeg har prøvd hodetelefoner og høytalere å det knitrer av og til i dem når jeg spiller musikk og spiller spill. Har et indegrert lydkort ac97 på et AsusP4C800-E Deluxe. Jeg har ikke jorda stikk kontakter, men det skulle ikke være problemet sa en kammerat av meg. Har prøvd alle instillinger man kan tenke seg! Vet noen hva problemet kan skyldes? Taller for svar Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Bruker du en "split" for å bruke hodetelefonene? eller er det en egen inngang til begge deler... Jeg må bruke en splitt, og da må jeg skru ned volumet på ledningen på hodetelefonene for ellers er det lav og litt knitring i lyden. Ps, har du siste driver til lydkortet inne? Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Har nyeste drivere på chipsette,lydkorte og alt av hardware. Bruker en split ja men knitringa kommer uansett hele tiden når jeg spiller lyd edit: kommer når jeg ikke bruker spliten også Endret 8. februar 2004 av Oseantic Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 kan det være noe feil med hk? Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg fikk også litt knitring i mine høytalere, men etter jeg oppdaterte driverne var det ikke så ille lenger. Jeg har derimot et Abit AI-7 hovedkort da... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Jeg fikk slik periodisk spraking, etter at jeg oppdaterte driverne til lydkortet. Når jeg brukte de som er på CD-platen ble det helt bra. Så du kan jo prøve å fjerne driverne og bare legge inn de på CD-platen. Edit: Glemte å si at jeg har oppdatert driverne nå, uten å få noe støy. Har vært helt bra i et par uker. Endret 9. februar 2004 av Cola-boks Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 jeg vet hva som er problemet.. jeg hører samme knitring/skraping når jeg har høy lyd.. av og til når jeg har lav lyd også... du har sprengt høytalerne... Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 jeg vet hva som er problemet..jeg hører samme knitring/skraping når jeg har høy lyd.. av og til når jeg har lav lyd også... du har sprengt høytalerne... haha!!! har ingen sprengte høytalere(har prøvd alle høytalere,headsett og alt æ har.Til og med en kammerat av mæ sitt headsett). Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg fikk slik periodisk spraking, etter at jeg oppdaterte driverne til lydkortet. Når jeg brukte de som er på CD-platen ble det helt bra. Så du kan jo prøve å fjerne driverne og bare legge inn de på CD-platen. Edit: Glemte å si at jeg har oppdatert driverne nå, uten å få noe støy. Har vært helt bra i et par uker. har gjort det men knitringen er der fortsatt. Kan det være noe med jording eller noe? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 kanskje det er dårlige kabler eller kontaktfeil.. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 En vanlig feil her er at man ikke har mutet CD volumet. Der kommer det ofte inn mye støy. Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Slå av lyd på mikrofon? På enkelte lydkort kommer det litt skurring, eventuelt kan du stille lydoppsettet i kontrollpanel til noe mindre... Som f. eks Monitor Mounted Speaker... Eller headset... Ellers kan det være det at du kjører lavt volum inn på aktive høytalere (med innebyg forsterker...) Da får du ofte en god del signaler som blir forsterket, i og med at signal-ledning kan plukke opp forstyrrelser fra spenningsførende kabler. Spørr alle som jobber med PA eller HI-FI. Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Hvis du overklokker, kan du få problemer med det integrerte lydkortet. Hvis dette er tilfellet for deg, klokk ned og se hva som skjer. Jeg har bygd endel pc'er med AC97 lyd-chip, og på svært mange har det blitt spraking i høytalerne, uansett hvilke drivere jeg har brukt. Kjøp deg et billig soundblaster kort...det vil uansett bli mye bedre enn AC97 chipen. Du får deg et soundblaster Live 5.1 kort for et par hundrelapper på komplett. Lykke til ....... Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg har et asus P4P800D kort... hadde samme problemet... Virker som at kortet "overstyres" veldig lett... prøv å skru ned volumkontollene til ca 75%... det hjelper litt... Tror også de kortene har litt problemer med EAX-lyd (enkelte spill har eget eax system)... er noe med hvor mange lyder den kan spille av på en gang... gjør som jeg gjorde... kjøp deg et audigy 2 kort... koster jo ikke mange kronene... Er stor forskjell i lyden... integrerte lydkort mangler litt... mye mere fyldig lyd med skikkelig lydkort Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 har VELDIG lite penger fortiden . Fikset lyden ved å stille ned wave. Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 jeg hadde sammen problemet på mitt soltek nForce 2 ultra400.... jeg skrudde alt av volum innstillinger på fult og skurringen stoppet jeg skrudde til default og det skurret.... det er et halvt år siden og jeg hakke sett noe mer til det problemet.... prøv det....... (hakke peiling på hvorfor det stoppet da) Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 det er rett og slett dålig kvalitet på de ac97' brikkene. jeg merker litt forkjell mellom det gamle ac97' og mitt nye soundstorm(nf7-s). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå