Jeez Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Har to CPU`er liggande her, tenke eg skulle borre hull i en av de og ha den rundt halsen som et smykke, til LAN og sånt, probemet er at ingen av mine disponible bor funker! Kva er detta for materiale?! Det ser jo ut som blyant streker der mine, forgjeves, forsøk har pågått.. noen ideer om kva som kan gjøres? SirHartettelleranna: ER denna posten posta riktig? Prøvde så godt som mulig.. Jeez Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 En HSS bor burde fungere fint, da bør du begynne med lav hastighet og se hva som skjer. Hvis ikke får du du slå på slag-funksjonen og gjøre det på gutte måten :smile: En "vanlig" tre bor eller mur bor fungerer antageligvis dårlig, spes dersom det er selve kjernen du prøver deg på. Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 15. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2002 Hehe, greit.. trur det er fatters stålbor det har gått verst ut over, men HSS skal eg huske! Takkertakker! Jeez Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Kom på noe annet.. Viktige bestandeler i CPU kjerner er vel Silisium og Germanium, noe som kan bety at den kan være for hard tilogmed for en HSS bor. Men som sagt; ikke full fres på bormaskinen, men rolig og presse hardt. Det letteste er antageligvis å bore ved siden av selve kjernen(kommer litt an på CPU da). Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Du kan evt prøve med et glassborr... obs husk kjøling! mvh Kristian Lenke til kommentar
larsal Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Bruk HSS, hvis ikke så er hårdmetall eller diamantborr tingen (det siste er ikke så dyrt som man skulle tro). Om det er vært bryet er en annens sak :wink: Start med lav hastighet som enkelte sier, og smør med olje. Kan du stette fast drilen eller bruke en søyleborr maskin er det tingen. Lykke til! Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 17. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2002 HSS, kjøling, olje, sakte fart, ok det er bra. Har prøvd med søylebor og stålbor, men det beit dårlig gitt.. Jeez Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 FLotte greier til halskjede o.l det der.. .har selv 2*1mb ram + 1 386 cpu på nøkleknippet mitt Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Quote: On 2002-03-15 22:40, kindings skrev:En HSS bor burde fungere fint, da bør du begynne med lav hastighet og se hva som skjer. En "vanlig" tre bor eller mur bor fungerer antageligvis dårlig, spes dersom det er selve kjernen du prøver deg på. En murbor er en bor med 2 hardmetall skjer på, den er mye bedre å bruke enn en high speed stål bor. En HSS bor er bare litt hardere , men har vesentlig lengre levetid enn en trebor. BRuk en murbor og kjør sakte speed på.. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Quote: On 2002-03-17 21:12, D_KILLAH skrev:FLotte greier til halskjede o.l det der.. .har selv 2*1mb ram + 1 386 cpu på nøkleknippet mitt Jeg har RAM på nøkkelknippet,... Men ikke cpu,... - Har KUN 2 cpuer liggende akkurat nå,.. og det er en 486/sx et eller annet, og en AMD Duron 600.... Hadde jo vært litt kult å kjøpt en 0.13micron CPU kun for smykke da.,.. Lite og greit !!! [ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-03-17 21:19 ] Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 17. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2002 Hehe, AMD Athlon XP2100+ med gulllenke, den perfekte gava til datagangsteren :smile: Ram-nøkkelring-idèen er jo gamal etterkvart, men fremdeles god.. SirHartge: Murbor på silisium? Også såpass lite som eg vil ha det? Nei.. den der må du lenger inn i forumet med! Jeez Lenke til kommentar
mr.a Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 jeg knakk toppen av cpu`en min (athlon 1800+)... når jeg sier toppen mener jeg selve kjernen. dette skjedde ved et uhell, med alkohol som en av hoved ingrediensene. men jeg er nå fornøyd med den nye cpu`en min :wink: Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 phu........ når jeg leste overskriften tenkte jeg det var en nerd som hadde fått en vanvittig ide for å øke ytelsen.... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Det er mulig en murbor vil fungere(fyren har sikkert gjort noe med dette nå), men generelt er vel disse designet for grovere teksturer? Dvs en så "glatt" overflate som en CPU er kan bli et problem. Dette var noe av årsaken til at jeg foreslo HSS og fordi disse er rimelig greie å få tak i og billige i forhold til borer beregnet for glass o.l. En HSS skal ikke ligne fysisk på en trebor, da er du i tilfelle lurt. Dog fungerer HSS borer også middelmådig på tre, så veldig mange kjører billige stålborer til alt. Lenke til kommentar
Ulfern Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Ikke prøv med spiker ivertfall... Skulle pynte en gammel pentium 75mhz, og skulle ha hull til å henge den opp. Satte spikeren i et av hjørnene, og slo til. Hele cpu'en delte seg... Limte møkka sammen, og nå henger den over pulten sminka med kjølepasta, hår av hyssing, øyne av softgunkuler, og nese/munn av en pc-høyttaler-ledning... Riktig så stilig ble den... Lenke til kommentar
pegg Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 kansje jeg skal lage halsbånd av min gamle slot1 pentium3 cpu Lenke til kommentar
zexs Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Bruk for all del ikke murbor! Dette vil sans. føre til at cpu`en brekker, tro meg! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Kjenner du til den lille runde fresen til dremel? Fullt turtall med den, og du skulle nå i allefall greit lage en startgrop for vanlig borr. Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hvis du skal lage deg et smykke (rundt halsen) så anbefaler jeg deg og lime en liten nøkkelring på baksiden (pinnesiden)av proFessoren (bruk epoxy), bøy så alle pinnene innover mot midten i et gildt mønster slik at du ikke skader deg selv eller dine nyinnkjøpte gensere Jeg har også en gammel 486 sx25 som jeg har borret hull i. Matrialet som man bruker til proFessor-innnfestning er DRIT hardt og ergo DRIT sprøtt (obs ikke press hardt, da knuser du hele dritten!). Jeg brukte alle mulige typer bor, etter 5 diamantbor og mye slit og banning hadde jeg kommet en HALV mm ned i matrialet!! Jeg jobber til daglig som flymekaniker og har dermed tilgang på litt spesielle ting. En av strukturkarene på jobben kom med et bor som de brukte til og lage hull i keramikk. Dette boret spiste seg rett igjennom på 5 sek. Jeg har ingen anelse om hvilken type bor det var, men det lar seg gjøre! lykke til! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: spn2000 på 2002-03-18 02:46 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: spn2000 på 2002-03-18 02:47 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Quote: SirHartge: Murbor på silisium? Også såpass lite som eg vil ha det? Nei.. den der må du lenger inn i forumet med! Jeez Jeg tror ikke noen vet her hva de snakker om, jeg er selv litt innen den mekaniske industrien. Hva er hardest av en HSS og en hardmetallbor(murbor)? Jo en murbor, hvis han skal ha en sjans, så er det såfall med en murbor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå