Gå til innhold

Skal jeg kjøpe brukt skjermkort?


Hackman

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bygge PC, men har lite erfaring på området. Jeg har fått tilbud om å kjøpe et brukt skjermkort av en venn. Kortet er av typen Abit Siluro FX 5600 DT, og prisen er kr 800,-.

Kortet er kun brukt i noen få dager.

Hva skal jeg gjøre? Er prisen rettferdig? Og hvor lenge kommer kortet til å henge med? Hjelp meg, folkens!

Endret av Hackman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til salget er at han litt senere kjøpte et annet skjermkort på tilbud, vet dessverre ikke hvilken type det er...

 

Men han sier selv at han angret litt på det kjøpet.

 

Vet jo ikke så mye om priser og slikt, men har lagt merke til at det ikke er å få tak i på komplett.no lenger...

 

Er dette er OK kjøp (for meg)?

Lenke til kommentar

Synes ikke det var no billig jeg. Dette kortet yter dårlig og vil slite ekstremt o kommende tilter (farcry, doom3 og HL2). Kjøp heller et TI 4xxx til en billigere eller lik penge de yter bedre.

 

En kompis av meg har akkurat det Atbit kortet og han får ca. 7000 3dmark 01 og 1300 i 03 med en p4 2.4 ghz 512 mb ram. Du får avgjøre om du synes det er imponerende.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig grunnen til at dere er uenige om dette er billig eller ikke? Jeg ble ikke så mye klokere av dette jeg...

 

Dessuten finner jeg jo ingen Ti 4xxx til en lik penge! Og jeg hadde ikke tenkt å bruke et halvt statsbudsjett på dette kortet :(

Endret av Hackman
Lenke til kommentar

Jøss. Begynner virkelig å bli skremt her. Hva er alternativene jeg har da?

 

Fremdeles er jeg ganske "grønn" på dette feltet... MEGET usikker på hva jeg skal gjøre!

 

Jeg trenger seriøst hjelp! Hjelp, hører dere.

Endret av Hackman
Lenke til kommentar
Jøss. Begynner virkelig å bli skremt her. Hva er alternativene jeg har da? Hva med Asus V9520 GeForce FX5200 da? Er dette et bra kort? Noen som har erfaringer med det?

 

Fremdeles er jeg ganske "grønn" på dette feltet da.... MEGET usikker på hva jeg skal gjøre!

:no: fx5200 ikke noe å samle på heller hvis du spør meg :no:

Lenke til kommentar
Brukt Radeon9600 pro kort får du for den prisen. (800kr)

Jo, tenkte på dette kortet også: Hercules 3D Prophet 9600 SE.

 

Min kamerats motbegrunnelse (jeg fortalte ham at jeg hadde sett meg litt omkring etter alternativer): "Nei, det der er en light-versjon av lavere kvalitet. Kjøp mitt osv..."

 

Jeg vet jo ikke helt selv da, men er det noen av dere som har erfaringer med Radeon 9600 SE?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...