Gå til innhold

Må jeg ha vifte på radiaoren min?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge på vannkjøling på en AMD 2800+ XP Barton. Jeg har kjøpt vannblokk (CPU), pumpe, og tank, men mangler radiator. Jeg har tenkt å bruke et varmeregister fra en bil som kjøling, men jeg lurte på om jeg må ha vifte på varmeregisteret, eller holder det uten?

Hovedmålet er å få en mest mulig stillegående marskin, og slippe støy fra viftene (overklokking er ikke så viktig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Evo 360(plass til 3 120mm vifter) Den skal kun kjøle CPU og GPU(xp2200 og GF4200) Trodde jeg skulle klare å kjøre denne passivt.. men neida.. Gikk ikke det...

Hemmeligheten med passiv kjøling blir å montere radiatoren eksternt, og slik at luften kan stige opp igjennom den.. Men tror alikevel du trenger en rimelig stor radiator for å klare å kjøre den passivt...

Brodern har et prosjekt på gang med en vanlig Radiator(oljefylt for stueoppvarming) og en pumpe som flytter 1500l/t :scared: Kanskje han klarer å kjøre den passivt.... :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg skal bygge på vannkjøling på en AMD 2800+ XP Barton. Jeg har kjøpt vannblokk (CPU), pumpe, og tank, men mangler radiator. Jeg har tenkt å bruke et varmeregister fra en bil som kjøling, men jeg lurte på om jeg må ha vifte på varmeregisteret, eller holder det uten?

Hovedmålet er å få en mest mulig stillegående marskin, og slippe støy fra viftene (overklokking er ikke så viktig)

jeg har også tatt et varmeregister fra en bil.. funker som ****** :D

men jeg har bare 700l/t vannpumpe da :( så det kan bli litt varmt.. men med vifter å kab vifter på 25C cpu :D ingen vifter 30 -35 C :roll:

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Jeg har ingen vifter på raddisen min og cpu'en min ligger på 40 grader ved surfing, og ca 45 ved spilling. Har xp 2000 (Palominio)@1.65volt. Har en Hydor akvarie pumpe som pumper 400 l/t. Vannblokka en hjemmelaga og radiatoren er et varmeregister fra en Ford Sierra.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen vifter på raddisen min og cpu'en min ligger på 40 grader ved surfing, og ca 45 ved spilling. Har xp 2000 (Palominio)@1.65volt. Har en Hydor akvarie pumpe som pumper 400 l/t. Vannblokka en hjemmelaga og radiatoren er et varmeregister fra en Ford Sierra.

sett på vifta :D så ska du se at d blir my mindre... jeg å har hjemmelaget vannkjøling... hydor akvarium pumpe ( 700l/t ) å varmeregister fra ford :p funker som ****** :D:D prøv med en vifte eller to eller tr eller 4 eller 5 lol.. så skal du nåkk se at det blir mye kaldere. :D

til meg så er eneste problemet med viftene, at de bråker nå inn i hælvete!. :(

Lenke til kommentar
sett på vifta  :D  så ska du se at d blir my mindre... jeg å har hjemmelaget vannkjøling... hydor akvarium pumpe ( 700l/t ) å varmeregister fra ford  :p  funker som ******  :D  :D  prøv med en vifte eller to eller tr eller 4 eller 5 lol.. så skal du nåkk se at det blir mye kaldere.  :D

til meg så er eneste problemet med viftene, at de bråker nå inn i hælvete!.  :(

Jeg har 2x 120mm vifter som jeg skal sette på bare jeg får laga meg en skikklig kasse til vannkjølinga .. (har ikke plass i kofferten min :D)

*Gleder meg*

Lenke til kommentar
Det er fullt mulig å ha en radiator uten vifte, men det må være ganske så stor hvis det skal gå. :yes:

Det samme gjelder vel også tanken. :ermm:

Skal tanken være stor? ja hvis du har kobber tank med finner så kunne det vært fordel med stor, men med en vanlig en så kan du bare glemme lavere temp med stor tank..

Lenke til kommentar
sett på vifta  :D  så ska du se at d blir my mindre... jeg å har hjemmelaget vannkjøling... hydor akvarium pumpe ( 700l/t ) å varmeregister fra ford  :p  funker som ******  :D  :D  prøv med en vifte eller to eller tr eller 4 eller 5 lol.. så skal du nåkk se at det blir mye kaldere.  :D

til meg så er eneste problemet med viftene, at de bråker nå inn i hælvete!.  :(

Jeg har 2x 120mm vifter som jeg skal sette på bare jeg får laga meg en skikklig kasse til vannkjølinga .. (har ikke plass i kofferten min :D)

*Gleder meg*

digg :D har lyst å modde kabben min så æ får plass t allt inni den.. har tanken å raddisen i en kasse utenfor lol :dontgetit::p

Lenke til kommentar
digg  :D  har lyst å modde kabben min så æ får plass t allt inni den.. har tanken å raddisen i en kasse utenfor lol  :dontgetit:  :p

Blir sikkert konge det. Jeg holder på å lage en plexi tank og kabinett i plexi til wasser-kühleren. Skal prøve å få slengt sammen en liten worklogg eller no når den er ferdig...

Lenke til kommentar
digg  :D  har lyst å modde kabben min så æ får plass t allt inni den.. har tanken å raddisen i en kasse utenfor lol  :dontgetit:  :p

Blir sikkert konge det. Jeg holder på å lage en plexi tank og kabinett i plexi til wasser-kühleren. Skal prøve å få slengt sammen en liten worklogg eller no når den er ferdig...

cool :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...