sagn_jdi Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg får ikke lyd når jeg spiller av dvd-filmer i DVD-ROM'en, men jeg får lyd når jeg spiller av cd-er. Bruker win-xp home. DVD-ROM'en er en Pioneer DVD-ROM DVD-106 Noen som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 hmm.. kunne vært att du ikke har satt i ledningen som går fra dvd rommen til lydkortet, det måtte hvertfall jeg sette i. men det er litt rart hvis du får lyd fra cder da. har du prøvd annen dvd spiller program? kan være noen instillinger som er feil.. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Har du sett i kontrollpanelet for lyden (dobbelklikk på lydikonet nede i høyre hjørne) at ikke Video-kanalen er skrudd ned/dempet? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 yupp sjekk at du har ledning fra dvdrom til lydkort og at ingen volumkontroller er dempet (du får se noen ekstra hvis du enabler dem i settings i volumkontroll) Prøv gjerne også med flere dvdavspillingsprogrammer hvis du kan og sjekk at du ikke mangler en codec (ac3 f.eks.) Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 I programmet du bruker for å spille av dvd, hvordan er lydinnstillingene satt der? Er spdif aktivert f.eks? Dersom du ikke bruker eller har slik utgang vill du ikke få lyd ut dersom denne er på. Var bare en tanke. Sjekk de andre forslagene også. Dersom du kjører WinXp så trenger du ikke lydkabel mellom dvd-enhet og lydkort for å få lyd. Dersom du finner ut av det, post gjerne løsningen din her Lenke til kommentar
sagn_jdi Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Har prøvd Win DVD+ mange andre programmer. Har prøvd alle de forskjellige lyd-funksjonene. Skal prøve det Admin'c sa neste gang jeg er hos moren min Lenke til kommentar
KriB Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Har prøvd Win DVD+ mange andre programmer. Har prøvd alle de forskjellige lyd-funksjonene. Skal prøve det Admin'c sa neste gang jeg er hos moren min Overføring der er digital hvis du har nyere os. Men kjører du Win95/98, så kanskje kabelen betyr noe. Lenge siden jeg hadde os der det var nødvendig, så jeg husker ikke helt. Lenke til kommentar
sagn_jdi Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Det er winxp det er snakk om.. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Ok, jeg kjører XP, og jeg har ikke annen kabel enn IDE og strøm koplet på min, og ingen problemer med lyden. Jeg ville sjekket lydinnstillingene dine hvis jeg var deg. Som sagt, dobbelklikk på lydikonet i tray'en. Du velge mellom avspilling og innspilling. Hvis du tar en skjermkopi av begge og legger ut her kan vi se om det er noe som må endres på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå