Gå til innhold

Noen som har Bestilt Prescott?

tbend

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg orker ikke å lese tråden, men Prescott kan visst klokkes lenger og jo høyere den klokkes, jo bedre yter den pr mhz. Altså en 3.2C og en 3.2E er relativt like, der Northwooden er minimalt bedre, men hvis du klokker begge til 3.8ghz så er 3.2E en god del bedre enn 3.8C.

Litt kluss, men slikt har jeg forstått det fra diverse nettsider.

Lenke til kommentar
Gidder ikke å oppgradere hvis ikke jeg finner en som jeg vet at jeg klarer 4GHz med. Kjører [email protected] nå så føler nesten at jeg må opp så mye skal det være vits. Bare å vente på flere Reviews av de.............

Må nok det, men det ventes at 3.2E og 3.4E skal gjøre det GANSKE bra på overklokkings delen (det går rykter om det), 2.8E og 3.0E er bare "dårlige" i forhold.

Lenke til kommentar
Gidder ikke å oppgradere hvis ikke jeg finner en som jeg vet at jeg klarer 4GHz med. Kjører [email protected] nå så føler nesten at jeg må opp så mye skal det være vits. Bare å vente på flere Reviews av de.............

Må nok det, men det ventes at 3.2E og 3.4E skal gjøre det GANSKE bra på overklokkings delen (det går rykter om det), 2.8E og 3.0E er bare "dårlige" i forhold.

:yes: Stemmer, er nok 3.2 og 3.4 som er overklokkingsglade, men er ****** meg varme altså..

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Macci sier så :

Actually they are.

NW @4.925GHz (308FSB 5:4) => SuperPi 1M = 29sec

Prescott @4.644GHz (290FSB 5:4) => SuperPi 1M = 29sec

NW @4.8GHz (300FSB 5:4) => SuperPi 8M = 5min 34sec

Prescott @4.5GHz (282FSB 5:4] => SuperPi 8M = 5min 33sec

As far as the 8M result goes the prescott can beat a NW which is running 300MHz higher CPU clock and 15MHz higher RAM clock.

Lenke til kommentar
QUOTE (Gef @ 09/02/2004 : 15:38)

QUOTE (JimRamse @ 09/02/2004 : 15:36)

Stemmer, er nok 3.2 og 3.4 som er overklokkingsglade, men er ****** meg varme altså..

Hmm..... men 2,8 viste seg til å være en god klokker den åsså.... Hket som stoppet ble det sagt!

Lenke til kommentar
Hmm..... men 2,8 viste seg til å være en god klokker den åsså.... Hket som stoppet ble det sagt!

Den som hw.no testet er jo ikke retail (den er ES), dermed kan det bli noe annet enn hva vi kan forvente oss.

De 2.8E retail'ene som har blitt testet til nå, er OK, husk at Prescott klokker bra på standard volt, men du vil ikke tjene noe særlig ved å øke volten samme hvilken kjøling du har. Tror nok vi må vente for å se noen skikkelige overklokkingsresultater til 3.2E og 3.4E er kommet ut på markedet...3.4E blir ivertfall ikke aktuell for meg, 3.2E er derimot noe jeg må tenke på.

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...