Gå til innhold

Noen som har Bestilt Prescott?

tbend

Anbefalte innlegg

Jeg har liksom en følelse om at det ikke er "noen" som har kjøpt prescott . .

Eller alle vil vel kjøpe på Socket T når den kommer.

Dette tror jeg kommer til å bli en Skjelden prosessor på socket 473 :roll:

Er det noen som har den samme følelsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter å tenker på om jeg skal gå for enten:

2.8 NW

2.8E

3.0 NW

3.0E

Kanskje 3.2E eller 3.2 NW

Har ikke helt bestemmt meg enda...Venter med å se på hvordan 3.0E og 3.2E gjør det i overklokkingen. Folk sier at disse vil gjøre det bra i klokkingen.

Lenke til kommentar

med de brikkesettene som er ute idag, så har jeg ikke store forventingene til Prescott. Men så klart du kan jo kjøpe en Prescott nå, så trenger du bare å oppgradere hk'et neste gang

EDIT: Nei, det kan man ikke .... ;)

Endret av ridgea
Lenke til kommentar

Overklokkings egenskapene er viktige for meg, så derfor venter jeg og ser hvordan 3.0E og 3.2E gjør det.

Edit: Har hørt at Intel skal utstyre sine Prescott CPU'er med 64bit støtte, dette vil komme nærmere sommeren eller når Socket T kommer...så kanskje jeg bare venter på Prescott med 64bit og heller kjøper NW nå...hmm...

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å handle 2.8E. Står egentlig mellom det og A64 for øyeblikket. Håper å lese meg til litt mer erfaringer når det gjelder overklokking av denne prosessoren. 3.8 GHz med retail kjøler i HW.no's test er jo utrolig bra, spesielt med tanke på at det sannsynligvis er spenningen fra hovedkortet som satte en stopper for videre klokking. Folkene på Systemcooling.com ville ha link til denne norske testen for å tro meg. :)

EDIT: Skulle ikke ha nikkende smiley. Hvorfor nikker ikke denne i smileysoversikten?

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
med de brikkesettene som er ute idag, så har jeg ikke store forventingene til Prescott.

Hva er galt med brikkesettene egentlig?

Mener på at det har noe med at de ikke klarer å utnytte Prescott skikkelig, altså ta ibruk alt det Prescott kan gi. Prescott får ikke vist seg skikkelig av hva den kan pga. manglende støtte?

Correct me if im wrong.

Lenke til kommentar
med de brikkesettene som er ute idag, så har jeg ikke store forventingene til Prescott.

Hva er galt med brikkesettene egentlig?

Mener på at det har noe med at de ikke klarer å utnytte Prescott skikkelig, altså ta ibruk alt det Prescott kan gi. Prescott får ikke vist seg skikkelig av hva den kan pga. manglende støtte?

Correct me if im wrong.

Jeg trodde det var socket'en som ikke var optimal for Prescott, men det kan jo kun være gjeldene med tanke på overklokkingen.

Trodde Springdale og Canterwood fremdeles var mer enn gode nok.

Off-Topic: Skulle ønske det var like gode/klokkevillige brikkesett som disse til Socket 754. Da hadde jeg ikke nølt med å handle!

EDIT: formulering

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
...så kanskje jeg bare venter på Prescott med 64bit og heller kjøper NW nå...hmm...

Hehe...valgetskvaler, skjer alltid når man har lyst å oppgradere og man egentlig ikke trenger det...

Men du har jo en ganske grei NW cpu nå, [email protected]. Er vel strengt tatt ikke vits å kjøpe en ny NW da? Jeg har fortsatt min gamle 2.0 NW som jeg kjøpte for over 1.5 årsiden. Har som sagt planer om å oppgradere og jeg skal hvertfall kjøpe NW med HT, men jeg har hvertfall en god grunn :p ...

sorry for off-topic...skal slutte nå :(

Endret av ridgea
Lenke til kommentar
med de brikkesettene som er ute idag, så har jeg ikke store forventingene til Prescott. Men så klart du kan jo kjøpe en Prescott nå, så trenger du bare å oppgradere hk'et neste gang ;)

Dette er dessverre feil. Noe av poenget med de nye hovedkortene er at de introduserer en ny sokkel (socket T). Dermed kan man ikke lenger bruke dagens s478-prosessorer.

Lenke til kommentar
med de brikkesettene som er ute idag, så har jeg ikke store forventingene til Prescott. Men så klart du kan jo kjøpe en Prescott nå, så trenger du bare å oppgradere hk'et neste gang ;)

Dette er dessverre feil. Noe av poenget med de nye hovedkortene er at de introduserer en ny sokkel (socket T). Dermed kan man ikke lenger bruke dagens s478-prosessorer.

haha blacktower, du har jo helt klart rett i det. Jeg visste jo egentlig dette :blush:

Lenke til kommentar
...så kanskje jeg bare venter på Prescott med 64bit og heller kjøper NW nå...hmm...

Hehe...valgetskvaler, skjer alltid når man har lyst å oppgradere og man egentlig ikke trenger det...

Men du har jo en ganske grei NW cpu nå, [email protected]. Er vel strengt tatt ikke vits å kjøpe en ny NW da? Jeg har fortsatt min gamle 2.0 NW som jeg kjøpte for over 1.5 årsiden. Har som sagt planer om å oppgradere og jeg skal hvertfall kjøpe NW med HT, men jeg har hvertfall en god grunn :p ...

sorry for off-topic...skal slutte nå :(

Nei, jeg vet at det egentlig ikke er behov for det. Men jeg (høres sikkert litt tåpelig ut) er ikke fornøyd med 3.1GHz, selv om dette er på dårlig luft kjøling og stock volt. Jeg er den personen som er ute etter raskest mulig maskin, for å kunne være med de store karene i overklokking :p

Maskinen min jobber fort nok, men jeg vil ha MER! :p

Har også veldig lyst til å prøve noe nytt, slik som Prescott. Dessuten så skal moren min oppgradere en maskin her hjemme, så da trenger hun ny CPU, kjøper hun ny CPU, skal jeg få den, den må selvfølgelig være bedre enn min før jeg tar den over i min maskin ;)

Du sjønner sikkert hva jeg mener ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Jeg trodde det var socket'en ikke var optimal for Prescott, men det kan jo kun gjelder overklokkingen.

Det med overklokkingen på Springdale chipsetta har vel mer å si på strømmen hk'ene kan gi.

Stemmer, det var det jeg trodde, det gir altså utslag først når prosessorne (les: Prescott) skal overklokkes. Slik er det vel på Canterwood brikkesett også?

Men gir det i seg selv noen ytelsesøkning med nye brikkesett? Da tenker jeg på om selve prosessoren jobber mer effektivt med Alderwood og Grantsdale eller hva de heter...

EDIT: skrive så ei ****

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Off topic :

Grantsdale = Grandsdale

Men prisene på P4e og P4 er jo nesten de samme, så hvorfor ikke kjøpre p4e da?

+ at da har man jo 11nye Pipelines som skal taes i bruk i løpet av året. :cool:

Endret av tbend
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...