Normann Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Siemens s55 må vere den letteste mobilen å bluejacke Den krever ikke passord eller autorisasjon på noen filer..Her er en oppskrift på hvordan du "dreper" en s55 via bluetooth: Laste ned denne html-filen og lagre den på mobilen din. Så håper du på å finne en s55 når du bluejacker. Da er det bare å sende filen. Det som skjer når eieren av s55'en åpner filen får han/hun bare en hvit skjerm. Da vil han /henne mest sannsynlig holde inne rødtasten til telefonen er tilbake i standby. Følgene av dette lille stuntet er: -telefonen slutter ikke å lyse -den vil låse seg etter neste samtale -kan ikke skrus av på normal måte -umulig å åpne bilder -wap og java funker ikke -telefonen vil låse seg vist en prøver å lese/skrive ny mms -blir veldig ustabil -skjermsparer forsvinner +++++++ telefonen blir nok bra igjen etter at batteriet er tatt ut og satt inn igjen, men jeg kan ikke garantere for at det ikke oppstår varige skader på telefonen Noen som vil prøve? Syns det høres litt gøy ut, hvertfall hviss jeg gjør det på en jeg ikke liker! Går det an å spore hvem som har sendt deg det? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ja det går an å spore tilbake til hvem som har sendt det, eller bare bluetooth navnet ditt teknisk sett, så det går jo egentlig fint. Det er folk som dere som ødelegger for resten Lenke til kommentar
Normann Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Ja det går an å spore tilbake til hvem som har sendt det, eller bare bluetooth navnet ditt teknisk sett, så det går jo egentlig fint. Det er folk som dere som ødelegger for resten jeg har ikke bt på mobilen engang så har ikke denne muligheten... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 skjønner ikke vitsen med bluesnarfing... skikkelig fjotiss ting å flire seg ihjel av å ødelegge andres tlf..... Dessuten hvor er pointet i d? kanskje noen ødelegger din tlf neste gang? akkurat d samme som å sende viruses: mao lame Oppfordning: drit i bluesnarfing...! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Man ødelegger ikke tlf med bluesnarfing vel? Så vidt jeg har forstått så er det sånn at man kan "stjele" info fra den andres telefon. Men det med S55 som er skrevet lenger opp er helt på trynet. Jeg hadde ikke gjort noe sånt. Bluejacking skal være uskyldig moro, ikke ødelegge andres mobiltelefoner. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 ja du kan ødelegge tlf. ganske mye.... særlig symbiana phones Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jøss.. det visste jeg ikke. Bra at ikke alle bluetooth telefoner er utsatt for bluesnarfing da. Spesielt 6600 siden jeg har en sånn Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 ? du slår jo bt av Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 http://www.itavisen.no/art/1302871.html?PH...0689e00947ac1ef Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hvordan funker bluejacking med SE T610? Går det an å slå av sånn spørsmål om passord? Lenke til kommentar
siemensFREAK Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) filen kan ikke spores tilbake til avsender på s55. Den godtar alt av filer og lagrer de i en datainboks. Vist avsender kaller filen bilde(01).jpg.html vil mottakeren mest sannsynlig tro at det dreier seg om ett bilde, siden .html ikke vil vises som en del av navnet. Så her er det fritt fram for "bluehacking" Endret 12. februar 2004 av siemensFREAK Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hvordan funker bluejacking med SE T610? Går det an å slå av sånn spørsmål om passord? Du trenger ikke å oppgi passord når du skal bluejacke noen. Du har sikkert prøvd å "parre" med andre mobilen. Sjekk freewebs.com/bluejackers du finner tips på åssen du gjør det der. SiemensFREAK: det er bare tåpelig å ødelegge andres telefoner på den måten. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) ja du kan ødelegge tlf. ganske mye....særlig symbiana phones Ja du kan f.eks. slette alle bildene, videoklippene og kontaktene Eneste som er litt bra er at man ikke kan sitte mer enn 10m vekke å bluesnarfe så det er fullt mulig å gå bort å slå til de som gjør det Men det går vel ikke an å blusnarfe en p*00? Endret 12. februar 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Normann Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 ja du kan ødelegge tlf. ganske mye....særlig symbiana phones Ja du kan f.eks. slette alle bildene, videoklippene og kontaktene Eneste som er litt bra er at man ikke kan sitte mer enn 10m vekke å bluesnarfe så det er fullt mulig å gå bort å slå til de som gjør det Men det går vel ikke an å blusnarfe en p*00? Hva når z1010 kommer da? Har ikke den 100m bt? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Hehe,den var fin.Fint at jeg har Nokia 3650 da Edit: Synes det bare er dumt å gjøre slikt.Tenkt deg om en forretningsmann har noen viktige "dokumenter" lagret på mobilen og så plutselig er det noen som bluejacke han/henne og mobilen/softwaren blir ødelagt,det er kipt.Akkurat som om noen hakker pc`en deres. Endret 12. februar 2004 av Zemeckis Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 ja du kan ødelegge tlf. ganske mye....særlig symbiana phones Ja du kan f.eks. slette alle bildene, videoklippene og kontaktene Eneste som er litt bra er at man ikke kan sitte mer enn 10m vekke å bluesnarfe så det er fullt mulig å gå bort å slå til de som gjør det Men det går vel ikke an å blusnarfe en p*00? Du kan jo sjekke artikkelen som amobil har skrevet om bluesnarfing. Tror de mobilene som er utsatt for bluesnarfing er listet opp der. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 BT står på nesten hele tiden hos meg, men får jeg noe porr? Nei da Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Hehe,den var fin.Fint at jeg har Nokia 3650 da Feil.Beklager Endret 12. februar 2004 av Zemeckis Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 BT står på nesten hele tiden hos meg, men får jeg noe porr? Nei da Hva når z1010 kommer da? Har ikke den 100m bt? jo, men du kan jo slå av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå