Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pc restarter ved oppsett av nettverk

Anbefalte innlegg

Har innstallert XP på nytt og skulle definere nettverket mitt på nytt. Laget en innstallasjonsdisk (veiviseren i XP) på en av de andre maskinene og kjørte den på denne maskinen. Alt gikk greit til maskinen skulle starte opp igjen. Maskinen restartet nå hver gang jeg starter en av de definerte brukerne på maskinen (enten med en gang eller senest når arbeidsflaten kom opp).

Jeg måtte kjøre systemgjenoppretting for å få maskinen opp igjen. Prøvde så å definere nettverk ved hjelp av veiviseren i XP med fikk akkurat samme dårlige resultat/problem. Maskinen er tilkoblet Internett og fungerer helt OK her. Nettverket fungerte greit før nyinnstallasjon av XP. Har også kjørt testen (nettverksdiagnose) i XP, som rapporterer "alt OK".

Den eneste forskjell mellom forrige gang jeg hadde et hjemmenettverk som fungerte og nå, er at jeg har oppdatert XP med de siste patcher.

Utstyr: Fujitsu-Siemens Scaleo 600, Gigabite HK med innbygget nettverkskort :Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC, D-Link DI-614+ ruter

Alle gode råd om hvordan jeg skal få definert og satt opp hjemmenettverket mitt igjen, mottas med stor takk!

Snowey

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å kople den aktuelle maskinen rett på nett? Sett at nettverkskortet fungerer?

Prøv å bytte kortet med et annet (hvis ikke du har integrert på hk) Er det integrert på hk, har du kanskje et annet kort du kan sette i og disable det integrerte.

Lenke til kommentar

Nettverkskortet er jo det samme som jeg har kontakt med internett gjennom så det skal ikke være noe i veien med nettverkskortet.

Jeg mistenker driverproblematikk. Det er integrert lydkort på HK også og ved oppstarten (etter jeg hadde konfigurert det interne nettverket, skrapte det i lyden før restarten. Mulig det kan være noe her ? Noen som har hatt slike problemer ? Har selv søkt på div. hardwareforum uten å finne svar.

Snowey

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...