Gå til innhold

prescott?

Zeorsd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er den kraftigste prosessoren fra intel pentium 4 northwood serien...?

jeg vurderer å kjøpe en ny prosessor, p4. bør jeg vente på prescott?

er northwood dårligere en perscott?

1. Veldig dårlig topic.

2. Den kraftigste prosessoren i NW-serien er 3,2 GHz.

3. Prescott er forløpig stort sett dårligere enn NW, men vil trolig bli betydelig bedre når ny socket kommer.

Lenke til kommentar

Vanskelig å vite.Men hvis man hele tiden skal vente på det neste så kommer man jo ingensteds hen. ;)

Klart hvis du ikke må kjøpe nå og har noe dugelig så skader det jo ikke å vente. Da får du svar på hvor bra Prescott blir og prisene på Northwood går enda mer ned.

Lenke til kommentar
Jeg ser på en 3,0 ghz prosessor (northwood) og kunne tenke meg å kjøpe den nå.....vil det være dumt i forhold til prescott? :dontgetit:

Nei det ville ikke være dumt, som flere skriver så er den raskere enn samme Prescott modell og ikke så varm. Bestilte selv 3.0 NW på Fredag så jeg får den iløpet av mandag/Tirsdag.

Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg en nye cpu, NW eller Preskott socket 478, blir vel 3.4GHz.

Tror jeg ville valgt 3,4E pga. den kommer du høyt med, du når ivertfall 4GHz på luft, ganske sikkert ivertfall! Når prescott kommer opp imot 4GHz+ yter den bedre per klokk enn en NW gjør.

Her ser dere hvordan Prescott er i forhold til NW ved høye hastigheter :D

NW @4.925GHz (308FSB 5:4) => SuperPi 1M = 29sec

Prescott @4.644GHz (290FSB 5:4) => SuperPi 1M = 29sec

NW @4.8GHz (300FSB 5:4) => SuperPi 8M = 5min 34sec

Prescott @4.5GHz (282FSB 5:4] => SuperPi 8M = 5min 33sec

Hentet her ifra: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...25&pagenumber=3

Edit: Når hardware.no klarer 3,8GHz med en 2,8GHz Prescott, så skal det ikke være noe som helst problem med å nå 4GHz med en 3,4E...FUGGER og ett par andre sier at du må opp i 3,2E eller 3,4E før du skal få deg en SKIKKELIG bra overklokkings CPU! ;) 2,8E og 3,0E skal hvis ikke være så gode i overklokking i følge dem.

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Gef: Det frister med prescott på 4GHZ, men du skjønner at da må eg bytte hovedkort med socket T. Så grunnen for at eg nevner akkurat 3.4GHz er at det ser ut til å bli den siste prosessoren til socket 478. Overklokker ikke eg vet du :green: Har ikke kjøpt ram og hovedkort som er gode til å overklokke med, tror eg? MSI 875P-Neo og twinmos dual pack 2x512.

Men for å være ærlig har eg mest lyst på p3.4E. Selv om testene eg har lest viser at NW er litt raskere, men vil eg merke det i praksis, nope.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...