Gå til innhold

MMC kort skadet til min 6600

Anbefalte innlegg

Kjøpte et nytt 256 MB kort til min 6600, men da jeg fikk kortet, stod det at "kortet er skadet", og uansett hvor mange ganger jeg formaterer kortet, står det det.

Hva skal jeg gjøre? Jeg har kastet emballasjen/pakken jeg fikk den i, men det har ikke gått 14 dager enda. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg returnere den selv uten emballasjen, men i en annen boks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler på at du får bytte det uten embalasjen, men du må jo prøve iallefall :thumbup:

Tviler, hva mener du? De kan jo ikke få solgt varen på nytt, uansett, ettersom kortet er skadet/ødelagt. De kan ikke forhindre en evt. reklamasjonsrett på grunn av at emballasjen er borte, eller hva?

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

Det kan jo ikke være sånn at man skal ta vare på all emballasje til det man kjøper.. greit nok til større ting, men til små masseproduserte saker spiller det ingen rolle. Er det en feil ved den får de ikke solgt den videre likevel. Og når emballasjen må ødelegges for at man skal få åpnet produktet så spiller det hvertfall ingen rolle :D

Uansett har du 14 dagers angrerett...

Og det er en mangel ved varen.

Be om ny vare, det har du krav på.

Lenke til kommentar

Prøv Minnekortet i en vanlig kortleser. Jeg er 95% sikker på at det vil virke. Har samme problem med min Siemens SX1. kjøpte MMC 256Mb, men fikk beskjed minnkort ødelagt. Gikk tilbake til butikken, de testet det på et digitalkamera og der funket det greitt. De ville ikke gi meg pengene igjen. Så har jeg testet kortet i en Nokia 6600, funket ikke der heller, men det funket i kortlesern til naboen...

Hvilke rettigheter har jeg som forbruker? Kortet virker ikke for meg, men er egentlig ikke ødelagt.... Butikken vil ikke gi meg pengene tilbake (Spaceworld)

Noen som vet eventuell årsak til at det er slik at kortene ikke funker i mobiltelefonene?

Lenke til kommentar

Det finnes vel minnekort av varierende kvalitet.

Men det er lurt å teste kortet i noe annet som bruker MMC, bare for å se om det virker. Hvis det virker, og du har gått over 14-dagers fristen, så kan du bare selge det på QXL eller bruktmarkedet her på amobil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...