Bandidos-Pelle Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Kjøpte et nytt 256 MB kort til min 6600, men da jeg fikk kortet, stod det at "kortet er skadet", og uansett hvor mange ganger jeg formaterer kortet, står det det. Hva skal jeg gjøre? Jeg har kastet emballasjen/pakken jeg fikk den i, men det har ikke gått 14 dager enda. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg returnere den selv uten emballasjen, men i en annen boks? Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Tviler på at du får bytte det uten embalasjen, men du må jo prøve iallefall Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Tviler på at du får bytte det uten embalasjen, men du må jo prøve iallefall Tviler, hva mener du? De kan jo ikke få solgt varen på nytt, uansett, ettersom kortet er skadet/ødelagt. De kan ikke forhindre en evt. reklamasjonsrett på grunn av at emballasjen er borte, eller hva? Endret 8. februar 2004 av c_u_m8 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 er det kjøpt i en butikk, ta med kortet og hvis de sier det er ødelagt så får du et nytt og gir dem embalasjen så de kan putte det ødelagte kortet i den Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hmmm.... kanskje jeg fikk ikke bytte min ødelagte s-video ledning på grunn av embalasje mangel Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Kjøpte min på MPX, Admin'c. En nettbutikk. Noen som kjenner til lovbestemmelsene akkurat på dette punktet? Lenke til kommentar
Stoller Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) ka med å sende en mail til de(mpx) EDIT: eller ringe Endret 8. februar 2004 av Stoller Lenke til kommentar
jendor Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 At du ikke har emballasjen på noe så lite skulle ikke ha noe å si. Hadde vært verre med f.eks større ting. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Det står likevel på siden deres ved retur at "Orginalembalasje må ikke ødelegges (skrives på, rives i etc)". Noen som har noen lover som taler i mitt favør? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Det kan jo ikke være sånn at man skal ta vare på all emballasje til det man kjøper.. greit nok til større ting, men til små masseproduserte saker spiller det ingen rolle. Er det en feil ved den får de ikke solgt den videre likevel. Og når emballasjen må ødelegges for at man skal få åpnet produktet så spiller det hvertfall ingen rolle Uansett har du 14 dagers angrerett... Og det er en mangel ved varen. Be om ny vare, det har du krav på. Lenke til kommentar
Paranoid Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Det burde vel gå bra å få byttet den. Regner jo med at du har kviteringen, og det gjelder vel de samme lovene for nettbutikker som ellers? Hvis ikke er jo netthandel en heller tvilsom affære.... Endret 8. februar 2004 av Paranoid Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Prøv Minnekortet i en vanlig kortleser. Jeg er 95% sikker på at det vil virke. Har samme problem med min Siemens SX1. kjøpte MMC 256Mb, men fikk beskjed minnkort ødelagt. Gikk tilbake til butikken, de testet det på et digitalkamera og der funket det greitt. De ville ikke gi meg pengene igjen. Så har jeg testet kortet i en Nokia 6600, funket ikke der heller, men det funket i kortlesern til naboen... Hvilke rettigheter har jeg som forbruker? Kortet virker ikke for meg, men er egentlig ikke ødelagt.... Butikken vil ikke gi meg pengene tilbake (Spaceworld) Noen som vet eventuell årsak til at det er slik at kortene ikke funker i mobiltelefonene? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Ja, men har prøvd det i digital-kameraet mitt også. Jeg velger format, men når den er ferdig, står det "card not formatted". Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hei Jeg hadde et tilsvarende problem med mitt minnekort på min 6600,jeg satte i gang med formattering og avsluttet formatteringen og fikk da beskjed at minnekort ødelagt,men det fungerer glimrende når skal lagre ting på det. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Det finnes vel minnekort av varierende kvalitet. Men det er lurt å teste kortet i noe annet som bruker MMC, bare for å se om det virker. Hvis det virker, og du har gått over 14-dagers fristen, så kan du bare selge det på QXL eller bruktmarkedet her på amobil? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 du burde få igjen pengene.... Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Støtter ikke Nolia 6600 MMC kort opp til bare 128 mb dah?? Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Støtter ikke Nolia 6600 MMC kort opp til bare 128 mb dah?? Nei, den støtter i hvert fall 256, og sikkert 512 også Men P800/P900 støtter bare 128MB (Sony Memory Stick DUO-typen vel og merke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå