Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSLen er 10 ganger kjappere enn normalt


Anbefalte innlegg

Hei

 

Så på Direct Connect istad. Hastigheten på min Bluecom 704/128 linje var på hele 810kB/sek, mot 80 normalt. Fila jeg da lasta ned var på 296mb, og det gikk med andre ord virkelig unna. Men på neste fil var det normal hastighet igjen.

Hva kan forklaringen på dette hastighetshoppet være?

 

Forøvrig bor jeg så langt unna sentralen at høyeste hastighet j kan bestille er 1024.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Så på Direct Connect istad. Hastigheten på min Bluecom 704/128 linje var på hele 810kB/sek, mot 80 normalt. Fila jeg da lasta ned var på 296mb, og det gikk med andre ord virkelig unna. Men på neste fil var det normal hastighet igjen.

Hva kan forklaringen på dette hastighetshoppet være?

 

Forøvrig bor jeg så langt unna sentralen at høyeste hastighet j kan bestille er 1024.

var dette en iso fil eller lign.? Sannsynligvis så inneholder iso'en (eller fila forøvrig) en del 00x0 bytes som da bare trenger å bli sendt som en byte og feks. hvor mange bytes som skal ha den gitte verdien (eller en annen form for mer avansert komprimering).

Hvis du prøver å laste ned en allerede komprimert fil som feks zip eller rar filer så vil du ikke oppleve dette 'fenomenet'.

 

- fluKe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...