Ola_os Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Hei Så på Direct Connect istad. Hastigheten på min Bluecom 704/128 linje var på hele 810kB/sek, mot 80 normalt. Fila jeg da lasta ned var på 296mb, og det gikk med andre ord virkelig unna. Men på neste fil var det normal hastighet igjen. Hva kan forklaringen på dette hastighetshoppet være? Forøvrig bor jeg så langt unna sentralen at høyeste hastighet j kan bestille er 1024. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Har opplevd noe av det samme på min NGT BRAVO linje, der jeg en gang satt og lasta ned fra dc++ over internet, plutselig gikk farten opp i 1.03MB/s! Fila bare trilla inn på maskinen! Lenke til kommentar
v0id Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Dette har vært diskutert før, det skyldes at DC++ Komprimerer filene før de sendes. Har aldri opplevd dette selv, dog. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Eller det kan hende den er satt til å måle kiloBITS? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Eller det kan hende den er satt til å måle kiloBITS? No such thing. Ikke på min version anyways. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 uhm... Sjekk om fila ikke ligger på maskina fra før................? Da gåre fort Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 uhm... Sjekk om fila ikke ligger på maskina fra før................? Da gåre fort Har opplevd det samme når jeg har hatt halve fila fra før. Det raser avgårde intill jeg kommer ditt jeg var når jeg avsluttet sist, da får jeg normal fart. Lenke til kommentar
hwlars Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Dette står på DC++, slik at min ISDN hadde 150kBps? Men det står nederst på siden hvor mye egentlig har lastet ned Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Etter at jeg oppgraderte til dc++ 3.06 har hastighetsmåleren klikket litt. Viser ofte ca 2-3 ganger høyere enn den reelle hastigheten. Den "totale hastigheten" som vises nederst er riktig. Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 ta en sikkelig hastighets test på It-Avisen eller noe . Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hei Så på Direct Connect istad. Hastigheten på min Bluecom 704/128 linje var på hele 810kB/sek, mot 80 normalt. Fila jeg da lasta ned var på 296mb, og det gikk med andre ord virkelig unna. Men på neste fil var det normal hastighet igjen. Hva kan forklaringen på dette hastighetshoppet være? Forøvrig bor jeg så langt unna sentralen at høyeste hastighet j kan bestille er 1024. var dette en iso fil eller lign.? Sannsynligvis så inneholder iso'en (eller fila forøvrig) en del 00x0 bytes som da bare trenger å bli sendt som en byte og feks. hvor mange bytes som skal ha den gitte verdien (eller en annen form for mer avansert komprimering). Hvis du prøver å laste ned en allerede komprimert fil som feks zip eller rar filer så vil du ikke oppleve dette 'fenomenet'. - fluKe Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 yep, derav prøv en skikkelig speed test Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå