jonpet55 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 I går formaterte jeg harddisken til den nye pc'en min (160gb S-ata). Jeg kikket på klokka og så om jeg hadde et par-tre timers tid til og vente, og ja, da kunne formateringen begynne (formaterte i Partition Magic). Når jeg trykket, ble jeg grundig forvirret. Det tok nemlig ca. 10 sekunder etter jeg hadde trykket "apply" i PM til harddsiken var partisjonert og formatert! Har noen en forklaring på dette? Jeg har brukt "Quick-format" noen ganger, og tenkte at dette kunne være noe liknende, selv om jeg tror førstegangsformateringen må være fullstendig og ikke hurtig. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 tar ikke stort lenger å formatere en disk her heller i PM.. de skal vel bare opprette no filsystem greier som tydeligvis er fort gjort. værre er det sikkert ikke. men det er ikke noe uvanlig som har skjedd så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Seth-- Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Ingenting galt... Formaterte og opprettet en partisjon på min 200gb maxtor Diamond max i går.. tok ca 10 sek Ingenting skal være galt Lenke til kommentar
mark Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 så hva er forsjelden på den raske og den gamle trege måten? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Her står det om forkjellen på quick og vanlig: http://support.microsoft.com/default.aspx?...6&Product=winxp Man må altså ikke bruke lang tid på den vanlige måten, det er chkdsk som tar tid. Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Dette betyr at jeg har gjort noe dumt ved og førstegangsformatere på den raske måten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå