Gå til innhold

Sapphire radeon

PacAnimal

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på forskjellen mellom disse kortene. Jeg tenkte å gå til anskaffelse av 9800 Pro Ultimate kortet fra Sapphire, fordi dette er både raskt og stillegående (ingen vifter).

Spørsmålet mitt er i bunn og grunn om de har måttet ofre noe for å kunne bruke bare den store kjøleribben. Om kortet f.eks. kjører på en lavere frekvens. Bortsett fra plassbruken (som jeg alt har ordnet), er det noen andre ulemper med dette kortet?

Før noen spør, så har jeg ellers rimelig god luftgjennomstrømning i kabinettet fra to 120 mm vifter (en foran og en bak).

Endret av gothtec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på forskjellen mellom disse kortene. Jeg tenkte å gå til anskaffelse av 9800 Pro Ultimate kortet fra Sapphire, fordi dette er både raskt og stillegående (ingen vifter).

Spørsmålet mitt er i bunn og grunn om de har måttet ofre noe for å kunne bruke bare den store kjøleribben. Om kortet f.eks. kjører på en lavere frekvens. Bortsett fra plassbruken (som jeg alt har ordnet), er det noen andre ulemper med dette kortet?

Før noen spør, så har jeg ellers rimelig god luftgjennomstrømning i kabinettet fra to 120 mm vifter (en foran og en bak).

tror faktisk det ville lønt seg og kjøpe et 9800 pro ikke ultimate edtion og sette på en zalmann kjøler fra microplex til 250.-kr så har du et 9800 pro kort som vil koste deg totalt under 3.000.-kr!

sapphire R9800 pro ca 2.500.-kr

Zalmann GPU kjøler ca 235.-kr

Evt zlamann Gpu vifte itilleg ca90-.kr

--------------------------------------------------

pris totalt M/vifte (20db) ca 3000.-kr /inkl frakt

Lenke til kommentar

uff! UE er noe av det teiteste sapphire kom på syns jeg!

Med UE blir kortet altfor varm uten kabinett vifte, men kabinett vifter bråker faktisk mer enn vifta som følger med vanlig 9800pro kort...

Endret av HoLy_CoW
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette virker litt merkelig..

multicom.no har begge kortene (må kjøpe det der, da jeg har byttet inn noen andre varer)

Sapphire Radeon 9800PRO 128MB DVI TV-out koster 3,386.00 mens Sapphire Radeon 9800 PRO 128MB Ultimate ikke er dyrere enn 2,695.00

Begge kortene har like mye minne, DVI, samme chip og tv-out...

hvorfor?

Skulle nesten tro det var feilprising eller noe slikt :dontgetit:

Forresten så går R9800Pro for 1891,- hos techline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...