PacAnimal Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) Jeg lurer på forskjellen mellom disse kortene. Jeg tenkte å gå til anskaffelse av 9800 Pro Ultimate kortet fra Sapphire, fordi dette er både raskt og stillegående (ingen vifter). Spørsmålet mitt er i bunn og grunn om de har måttet ofre noe for å kunne bruke bare den store kjøleribben. Om kortet f.eks. kjører på en lavere frekvens. Bortsett fra plassbruken (som jeg alt har ordnet), er det noen andre ulemper med dette kortet? Før noen spør, så har jeg ellers rimelig god luftgjennomstrømning i kabinettet fra to 120 mm vifter (en foran og en bak). Endret 8. februar 2004 av gothtec Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Jeg lurer på forskjellen mellom disse kortene. Jeg tenkte å gå til anskaffelse av 9800 Pro Ultimate kortet fra Sapphire, fordi dette er både raskt og stillegående (ingen vifter). Spørsmålet mitt er i bunn og grunn om de har måttet ofre noe for å kunne bruke bare den store kjøleribben. Om kortet f.eks. kjører på en lavere frekvens. Bortsett fra plassbruken (som jeg alt har ordnet), er det noen andre ulemper med dette kortet? Før noen spør, så har jeg ellers rimelig god luftgjennomstrømning i kabinettet fra to 120 mm vifter (en foran og en bak). tror faktisk det ville lønt seg og kjøpe et 9800 pro ikke ultimate edtion og sette på en zalmann kjøler fra microplex til 250.-kr så har du et 9800 pro kort som vil koste deg totalt under 3.000.-kr! sapphire R9800 pro ca 2.500.-kr Zalmann GPU kjøler ca 235.-kr Evt zlamann Gpu vifte itilleg ca90-.kr -------------------------------------------------- pris totalt M/vifte (20db) ca 3000.-kr /inkl frakt Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Er ikke helt sikker men mener å huske at det ikke er noen forskjeller på frekvenser (Core/Mem). Uansett så ville jeg valgt Ultimate ED. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Vil helst unngå slike modifikasjoner om mulig. Takker for svaret, og skal tenke på saken, men spørsmålet er fortsatt om det er noen ulemper med Ultimate kortet i forhold til den vanlige Pro versjonen. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Er ikke helt sikker men mener å huske at det ikke er noen forskjeller på frekvenser (Core/Mem). Uansett så ville jeg valgt Ultimate ED. Må vite dette sikkert.. Vet du hvor jeg kan finne informasjon? Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 Eneste forskjellen er kjøleløsninga! Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 ? Glem det jeg sa. sjekket akkurat litt i prisguiden. og det vil NÅ faktisk lønne seg og kjøpe ultimate edtion istedfor og "moddifisere" med zalmann kjøler. Utrolig og prisen har dalt på 9800 kort idet siste! Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 Takker for svarene, folkens. Går for Sapphire 9800 Pro Ultimate Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2004 (endret) ? Fin quote.. Endret 8. februar 2004 av gothtec Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 eneste forsjell på pro og ultimate deition er at ultimate edition har passiv kjøling, altså vifteløs......... ytelsen er identsik Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 8. februar 2004 Del Skrevet 8. februar 2004 I følge en test jeg leste i hjemme PC så var det ingen forskjel lmellom disse to kortene altså Pro og Ultimat edition! Så gå for den siste du! Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 ? Fin quote.. ja, var lekker den! Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) uff! UE er noe av det teiteste sapphire kom på syns jeg! Med UE blir kortet altfor varm uten kabinett vifte, men kabinett vifter bråker faktisk mer enn vifta som følger med vanlig 9800pro kort... Endret 9. februar 2004 av HoLy_CoW Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Dette virker litt merkelig.. multicom.no har begge kortene (må kjøpe det der, da jeg har byttet inn noen andre varer) Sapphire Radeon 9800PRO 128MB DVI TV-out koster 3,386.00 mens Sapphire Radeon 9800 PRO 128MB Ultimate ikke er dyrere enn 2,695.00 Begge kortene har like mye minne, DVI, samme chip og tv-out... hvorfor? Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Dette virker litt merkelig..multicom.no har begge kortene (må kjøpe det der, da jeg har byttet inn noen andre varer) Sapphire Radeon 9800PRO 128MB DVI TV-out koster 3,386.00 mens Sapphire Radeon 9800 PRO 128MB Ultimate ikke er dyrere enn 2,695.00 Begge kortene har like mye minne, DVI, samme chip og tv-out... hvorfor? Skulle nesten tro det var feilprising eller noe slikt Forresten så går R9800Pro for 1891,- hos techline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå