Gå til innhold

ATI 9100 vs 9200

AndersT2

Anbefalte innlegg

Skal ha en billig PC, og som kun skal brukes til internett, ikke spilling, og sjekket prisene, og de var ca. like, faktisk var løsningen med ett eget skjermkort nesten 100,- billigere.

Men hva vil funke best, mener jeg leste at 9100IGP er ett 9200 bare integrert, så vil det være store fordeler med 9200, eller ikke?

Driverne er vel de samma også.

EDIT: hvis jeg velger ett 9200 kort, så blir det kun 256 med Ram, men med 9100 så velger jeg 512 siden grafikken også bruker rammen.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal spille er ingen av løsningene holdbare. Et eget Radeon9200 kort er riktig nok ikke like ille som et integrert 9100, men likevel: ingen av disse duger til moderne spill.

Til budsjett-spilling vil jeg heller anbefale et Saphire Atlantis Radeon 9600 (ikke-pro og ikke-SE) som går for 915 kr. Dette er absolutt verd pengene om du skal spille.

PS. Ikke hør så nøye på de som vil ha deg til å kjøpe Radeon 9600 pro/xt eller bedre. De koster også betydlig mer: (~500kr for ca 30-50% mer ytelse). Men det de fleste av disse overser er at 9600 (ikke-pro og ikke-SE) er voldsomt mye bedre (100% ++) enn R9200/R9100IGP til ikke så veldig mye høyere pris. (+400kr)

Lenke til kommentar
Skal ha en billig PC, og som kun skal brukes til internett, ikke spilling

Oki, jeg overså visst den :blush:

Gå for det billigste du. Gjerne 256MB ram + Radeon 9100IGP og sett av minimalt med system-minne til Radeon-kortet. (Er ikke minimum 16 MB eller noe i den duren?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...